וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "הסנקציות הביאו לשינוי בהנהגה האיראנית"

רמי שני

29.10.2013 / 15:51

עם זאת, הדגיש שר הביטחון ש"אין זה אומר שהמשטר האיראני ויתר על היכולת הלא קונבנציונאלית", והתריע מפני "ויתורים למשטר". על שחרור האסירים: "עושים את זה בלב כבד"

צילום: רועי דן, עריכה: יותם בן-דוד

שר הביטחון, משה יעלון, אמר היום (שלישי) כי הסנקציות על איראן הביאו לשינוי בהנהגת המשטר בטהראן. "יש שינוי באיראן", הבהיר יעלון. "הלחץ של הסנקציות הביא לבחירת רוחאני ולכך שהם מוכנים לדבר. אין זה אומר שהמשטר האיראני ויתר על היכולת הלא קונבנציונאלית". יעלון אמר את הדברים בעת ביקור במנהרת החבלה שנחשפה לפני יותר משבועיים ליד קיבוץ עין השלושה.

עם זאת, הדגיש יעלון, כי על אף "מתקפת החיוכים" מצד השלטון בטהראן, בישראל "מזהים ומתריעים מפני ויתורים למשטר" האיראני. "הוא רוצה כמה שיותר מהר להסיר את הסנקציות, אך להשאיר את יכולת ההעשרה של האורניום ואז האופציה הגרעינית שוב תהיה פתוחה בפניו", אמר שר הביטחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעלון במנהרה שנחשפה ליד קיבוץ עין השלושה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון התייחס גם לסוגית האסירים הפלסטינים, שישוחררו הלילה מכלא עופר שליד ירושלים. "גם אם אנחנו אוהבים או איננו אוהבים את זה, יש לנו אחריות כממשלה לנווט את הנושא תוך בחינת שיקולים ארוכי טווח", הבהיר יעלון. "זאת החלטה קשה ואנחנו עושים את זה בלב כבד. כמי שלחם כל חייו בטרור הפלסטיני ומכיר חלק מהאסירים האלה ואת הדם על ידיהם, התחושה היא בהחלט קשה. מדובר באסירים מבוגרים יחסית שריצו את מרבית עונשם על הפשעים החמורים שביצעו ולא נראה לי שהם ישתתפו בחפירת מנהרות".

בהתייחסו לטענות היישובים בעוטף עזה על הורדת אבטחת צה"ל, אמר השר כי היישובים יצטרכו לפעול בעצמם להסדיר את האבטחה באמצעות שומרים מתוכם או בשכר. לדבריו, קיימת הגנה היקפית על הישובים וההחלטה על כך נעשתה לאחר עבודת מטה רצינית.

לקריאה נוספת:
איראן: יש להכיר בזכותנו להעשיר אורניום לרמה של 20%
נציגת ארה"ב לשיחות הגרעין: לעכב סנקציות נוספות
משפחות שכולות על השלטים בהר הרצל: "שימוש ציני בחיילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully