וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות על השלטים בהר הרצל: "שימוש ציני בחיילים"

יהושע בריינר

29.10.2013 / 12:35

בני משפחותיהם של חיילים שעל קבריהם הונחו שלטים נגד שחרור אסירים פלסטינים, מזועזעים מהמעשה: "למה לחלל קברים של לוחמים?", אמרה אלמנת צה"ל. אח שכול: "נחשוב איך לפעול"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בני משפחותיהם של חיילים הקבורים בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל זועמים בעקבות מעשה הפרובוקציה הבוקר (שלישי), שבמסגרתו הונחו שלטים על הקברים במקום, שעליהם נכתב "סליחה ששכחנו. בשבילנו - מותך היה לשווא". "אני ממש מזועזעת עמוקות מהמעשה הזה", סיפרה לוואלה! חדשות ג'ודי פרחי, רעייתו של אל"ם דוד פרחי, שמת במהלך שירותו. "למה צריך לחלל קברים של קצינים ולוחמים? זהו שימוש ציני בבתי העלמין הצבאיים וגם אם יש עמדה פוליטית כזאת או אחרת, אסור לעשות זאת על קבריהם של חיילים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חילול קברים". שלט שהונח בהר הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זו לא הדרך, ולמעשה זהו מעשה מאוד פוגעני בנו המשפחות", המשיכה פרחי. "יש דרכים לגיטימיות להביע מחאה, ואני קוראת לאנשים להגיב במחאה קשה על המעשה הזה. לאיש אין בעלות על בתי הקברות ועל מותם של חיילים, וזהו אקט מזעזע ממש".

גם במשפחת בוטבול, שאחיהם מסעוד נהרג באסון הנ"ד ב-1977 שבו התרסק מסוק יסעור בבקעת הירדן, הופתעו לשמוע על המעשה. "אני לא אוהב את זה בכלל", סיפר אבנר, אחד האחים. "זה מעשה שלילי ביותר ונחשוב כמשפחה איך נפעל. אני לגמרי לא בעד זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש דרכים לגיטימיות להביע מחאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השלטים הונחו הבוקר על עשרות קברים בחלקות שונות בבית העלמין, ונחתמו כביכול בשם ממשלת ישראל, כמחאה על שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת המשא ומתן. ההערכה היא שמי שעומד מאחורי אקט המחאה הם פעילי ימין המתנגדים לשחרור האסירים, ובין היתר גם הקימו עמוד בפייסבוק תחת הכותרת "סליחה ששכחנו", הקורא לעצור את שחרורם.

"104 מחבלים ערבים שממשלת ישראל עומדת לשחרר בתקופה הקרובה. הם רצחו, טבחו, היכו ודקרו ובקרוב הם יהיו בביתם", נכתב בעמוד הקבוצה. כל אחד מהאסירים משאיר מאחוריו קורבנות בבתי הקברות הפזורים בארץ, קורבנות שזעקות כאבם יתערבבו ביום השחרור עם צהלות השמחה הכל כך מוכרות. אנו כאן כדי לבקש סליחה מכל אותם קורבנות שממשלת ישראל מכרה בזול ושכחה את מחיר חייהם".

בארגון יד לבנים הגיבו בזעם למעשה. "זו שערורייה וחציית כל הקווים האדומים", אמר יו"ר הארגון, אלי בן שם. "מי שעשה את זה עשה מעשה מופקר וזוהי פגיעה באלפי משפחות שכולות. הר הרצל הוא קונצנזוס לאומי ולהכניס את המאבק הפוליטי אל תוך בתי הקברות הצבאיים זה לא רק עצוב אלא חילול וביזוי זכרם של הנופלים". בכוונת בן שם להגיש תלונה במשטרה נגד המבצעים.

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות על חקירה פלילית כנגד מי שנכנס הלילה אל בית העלמין בהר הרצל והניח על קברי החללים את שלטי המחאה נגד שחרור האסירים. "גיוס חללים וקורבנות טרור לקמפיין פוליטי הוא מעשה שפל וציני הפוגע פגיעה חמורה בכבוד המת", אמר אופנהיימר, "יש להעמיד את המבצעים לדין".

חברת הכנסת מירי רגב הגיבה גם כן לשלטים שהונחו על קברי החיילים: "יש גבולות גם למחאה. הבעתי בכל מקום את ההתנגדות שלי כחלק ממחווה או משא-ומתן. עם זאת, נראה כי נחצו כאן גבולות מסוכנים".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד בנושא:
שלטים הונחו על קברי חיילים: "מותכם היה לשווא"
אלפים הפגינו: "הם ימשיכו לרצוח, ואנחנו נמשיך לשחרר"
משפחות הנרצחים זועמות: "למדינה אין כבוד למתים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully