וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנרצחים זועמות: "למדינה אין כבוד למתים"

יהושע בריינר

28.10.2013 / 9:30

לקראת שחרור האסירים הקרוב, קרובי המשפחה מתקשים לעכל את הבשורה. מרב, בתו של אבי אושר שנרצח בבקעת הירדן ב-1991, מבהירה: "כולנו סובלים, פיזית ונפשית"

צילום: מור שאולי, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בני משפחתו של אבי אושר, שנרצח ב-1991 על ידי המחבל הפלסטיני אבו-דחילה חסן עתיק שריף, זועמים על התנהלות הרשויות בישראל כיוון שלדבריהם אף גורם רשמי לא עדכן אותם על כך שרוצח בן משפחתם הוא אחד מ-26 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר השבוע במסגרת חידוש המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. "הרוצח של אבא שלי לא רצה בשלום ולא ירצה בשלום, אבא שלי מת סתם", אמרה אתמול (ראשון) לוואלה! חדשות מירב אושר, בתו של אבי, חקלאי מהיישוב בקעות שבבקעת הירדן אשר העסיק את אבו-דחילה במשך 15 שנים – מה שלא מנע ממנו לדקור אותו למוות ולהחביא את גופתו.

אבי אושר שנרצח בפיגוע בבקעת הירדן בשנת 1991. באדיבות המשפחה
נרצח על ידי הפועל שהעסיק במשך 15 שנים. אבי אושר/באדיבות המשפחה

"אף אחד לא אמר לנו כלום, אני מאוד כועסת ומאוד מאוכזבת. זה יום עצוב לא רק למשפחות השכולות אלא לכל המדינה. אני כועסת על ממשלה שהחליטה לפתוח את שערי בית הסוהר, לשחרר רוצחים ולסכן את חיי הילדים שלנו", אמרה אושר הבת. אמש אישרה ועדת השרים, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, את הפעימה השנייה של שחרור האסירים הפלסטינים. מדובר ב-26 אסירים ותיקים מתוך 104 שצפויים להשתחרר במהלך חידוש המשא ומתן המדיני.

מאז הרצח של אביה, סיפרה אושר, התקשו בני משפחתה להתגבר על האסון שפקד אותם. "ממשלת ישראל בחרה לחזק את הרשות הפלסטינית במקום לחזק ילדים יתומים. כולנו סובלים מאז הרצח, פיזית ונפשית", אמרה. לדבריה, "מהיום שהרוצח נתפס לא היה לנו רגע אחד של נחת מכיוון שכל הזמן היו דיבורים שהוא צפוי להשתחרר. לצערי הרב, לא אמליץ לילדי להתגייס לצה"ל כי המדינה לא שווה את זה - אין לה כבוד למתים. אבא שלי היה תמים והאמין לערבי שבסוף תקע לו סכין בגב. עם שרוצה את רוצחיו לא רוצה בשלום. אני מצטערת לומר את הדברים הקשים הללו, אך אני פשוט מזועזעת. מעבר לכך, אפילו לא טרחו להרים טלפון למשפחות השכולות. זה יום קשה מאוד עבורנו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אסירים פלסטינים שוחררו לרמאללה, אוגוסט 2013. יותם רונן
"יום עצוב למדינה". שחרור אסירים פלסטינים בחודש אוגוסט האחרון/יותם רונן

את הבשורה כי אחד מרוצחי אחיהם צפוי להשתחרר קיבלו אמש בני משפחת עקיבא מקצינת הנפגעים. שאלתיאל עקיבא נחטף ונרצח בהיותו חייל, בעת ששב לביתו שבראש העין מבסיסו שבשומרון ב-1985. מאז שנודע להם על שחרור רוצח יקירם, נמצאת המשפחה בסערת רגשות. "מבחינתנו המדינה בגדה בנו", מספרת אחותו, אורנה עמרני. "אני מרגישה כאילו היום המדינה רצחה את אחי בפעם השניה. פשוט דמו נשפך לשווא. אחי לא הספיק להתחתן, לא הספיק להתחיל את החיים שלו והמחבל הזה התחתן בכלא ומחכים לו ילדים בכפר. הוא היה צריך למות בכלא ועבור מה הרוצח שלו משוחרר? עבור כלום. אנשים צריכים להתעורר ולהבין שאין לנו פרטנר בצד השני. מישהו יכול להבטיח לי ששחרור הרוצח הזה יביא לנו שלום? הבן שלי צפוי להתגייס בעוד כמה שנים ואני מודיעה שאני פשוט לא אתן לו ללכת לצבא. אני לא רוצה שישרת את המדינה".

במשפחת עקיבא חוששים בעיקר כי חבר נוסף בחוליה שרצחה את שאלתיאל, ערבי ישראלי תושב כפר קאסם, ישוחרר אף הוא בעתיד. "הבטיחו לנו שאסירים ישראליים לא ישתחררו, אבל המחשבה שהוא יצא לחופשי ויגור כאן, מעבר לכביש, בכפר קאסם, היא בלתי נתפסת. אני יכולה לומר שאם הוא יצא לחופשי, זה יביא אותנו כמשפחה לעשות צעדים קיצוניים מאוד".

המחבלים הפלסטינים ששוחררו בפעימה הראשונה חוגגים במוקטעה. רמאללה, 13-14 באוגוסט 2013. טלי מאייר
אסירים מגיעים לרמאללה, אוגוסט האחרון/טלי מאייר

היום צפויים בני המשפחות השכולות להפגין מול כלא עופר במחאה על כוונת הממשלה לשחרר את האסירים הפלסטינים. בני המשפחות צפויים ליצור שרשרת אנושית סביב מתחם הכלא. בהפגנה ישתתפו פעילים בארגוני ימין, בהם אנשי תנועת "ישראל שלי", פעילי ליכוד ואנשי מועצת יש"ע, אשר מסייעים למשפחות השכולות. עם פרסום רשימת האסירים באתר שירות בתי הסוהר החלו 48 שעות שבהם תוכלנה המשפחות השכולות לעתור לבג"ץ נגד השחרור של רוצחי יקיריהן. אם בית המפשט ידחה את העתירות, ייצאו האסירים לחופשי בלילה שבין שלישי לרביעי כדי למנוע מראות של חגיגות ניצחון בצד השני, ואולי גם לצמצם את המחאה הציבורית נגד המהלך בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully