וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטים הונחו על קברי חיילים: "מותכם היה לשווא"

יהושע בריינר

29.10.2013 / 10:52

השלטים שהונחו על קברים בהר הרצל נחתמו בשם ממשלת ישראל, כמחאה על שחרור האסירים הפלסטינים. ההערכה היא שהאחראים הם פעילי ימין המפעילים דף פייסבוק בשם "סליחה ששכחנו"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

פרובוקציה בחלקה הצבאית בהר הרצל: אלמונים הניחו הלילה (שלישי) עשרות שלטים על קברי חיילים בהר הרצל, שעליהם נכתב "סליחה ששכחנו. בשבילנו - מותך היה לשווא", במחאה על שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת המשא ומתן. השלטים הונחו על קברי החיילים בחלקות שונות בבית העלמין, ועליהם חתומה כביכול ממשלת ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בשבילנו - מותך היה לשווא". השלטים בהר הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההערכה היא שמי שעומד מאחורי אקט המחאה הם פעילי ימין המתנגדים לשחרור האסירים, ובין היתר גם הקימו עמוד בפייסבוק תחת הכותרת "סליחה ששכחנו", הקורא לעצור את שחרורם. "104 מחבלים ערבים שממשלת ישראל עומדת לשחרר בתקופה הקרובה. הם רצחו, טבחו, היכו ודקרו ובקרוב הם יהיו בביתם", נכתב בעמוד הקבוצה. כל אחד מהאסירים משאיר מאחוריו קורבנות בבתי הקברות הפזורים בארץ, קורבנות שזעקות כאבם יתערבבו ביום השחרור עם צהלות השמחה הכל כך מוכרות. אנו כאן כדי לבקש סליחה מכל אותם קורבנות שממשלת ישראל מכרה בזול ושכחה את מחיר חייהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"חילול וביזוי זכרם של הנופלים"

בארגון יד לבנים הגיבו בזעם למעשה. "זו שערורייה וחציית כל הקווים האדומים", אמר יו"ר הארגון, אלי בן שם. "מי שעשה את זה עשה מעשה מופקר וזוהי פגיעה באלפי משפחות שכולות. הר הרצל הוא קונצנזוס לאומי ולהכניס את המאבק הפוליטי אל תוך בתי הקברות הצבאיים זה לא רק עצוב אלא חילול וביזוי זכרם של הנופלים". בכוונת בן שם להגיש תלונה במשטרה נגד המבצעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פגיעה באלפי משפחות שכולות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש הפגינו כ-3,000 בני אדם מול כלא עופר – שם מרוכזים 26 המחבלים שצפויים להשתחרר הלילה. בהפגנה השתתפו בני המשפחות השכולות, שר השיכון אורי אריאל, חברי כנסת, ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", ותנועות הימין "אם תרצו" ו"ישראל שלי". בתחילת ההפגנה התאספו המשתתפים בכניסה לכלא והחזיקו ידיים בשרשרת אנושית סביב המתקן תוך שהם קוראים: "דם יהודי אינו הפקר".

"ביומיים האחרונים מנסים להשתיק אותנו - אך אנו לא נשתוק, אנו נצעק ונחוקק ונעשה כל מה שבמשטר דמוקרטי אפשר לעשות", אמרה בהפגנה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי). "במדינה שלא יודעת לשמור על רוצחי ילדים בכלא, צריך לצערי לחוקק בה עונש מוות". השר אריאל תקף אף הוא את הממשלה שהוא יושב בה: "מדוע הממשלה הזו לא יכולה לאמץ את דוח שמגר שקבע שאסור לשחרר מחבלים? למה היא לא מבינה מה שאמרו חז"ל שמי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים?".

עוד בנושא:
אלפים הפגינו: "הם ימשיכו לרצוח, ואנחנו נמשיך לשחרר"
נתניהו: "ההחלטה לשחרר אסירים היא כורח המציאות"
רוצחי חיילים ומניחי מטענים: אלה האסירים שישוחררו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully