וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ההחלטה לשחרר אסירים היא כורח המציאות"

ראש הממשלה התייחס להחלטה לשחרר 26 אסירים ואמר כי לא הייתה ברירה לממשלה אלא לקבל את ההחלטה הקשה. יחד עם זאת הבהיר: "ליבי עם המשפחות השכולות"

ערוץ הכנסת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת כי ההחלטה לשחרר אסירים הייתה "מההחלטות הקשות שקיבלתי כראש ממשלה. ליבי עם המשפחות השכולות, הלב כואב". "אבל", הוסיף, "ההחלטה הזאת היא כורח המציאות בה אנו חיים". לדברי נתניהו, "אנו נאלצים לנווט בזירה בינלאומית מורכבת ורבת אתגרים המחייבת לעשות תמרונים למען מדינת ישראל, ומרגע שהתקבלה ההחלטה כולם צריכים לנהוג בשיקול דעת".

קודם לכן, בראיון מיוחד לתוכנית "חי בכנסת", התכנית הפוליטית השבועית של וואלה! חדשות, בהגשת כתבינו אמיר תיבון ועמרי נחמיאס, התייחס לסוגיה גם בן מפלגתו של נתניהו, השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, שאמר כי ההחלטה התקבלה משום שלדבריו, "האחריות מחייבת. אי אפשר להגיד כן למשא ומתן ואחרי כמה חודשים לפוצץ אותו". שטטיניץ הוסיף כי "המהומה מובנת, כי זה באמת קשה. זה מהלך קשה ובעייתי. עשינו את זה כי לא רצינו לשלם מחיר שיש לו פגיעה אסטרטגית שהייתה מתפרשת כוויתור על רוב יהודה ושומרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מנווטים בזירה בינלאומית מורכבת". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ איילת שקד, התראיינה גם היא לתוכנית והצהירה כי מפלגת הבית היהודי תמשיך לפעול "להמשך חקיקה למניעת עסקאות לשחרור מחבלים". ראש מפלגתה, שר הכלכלה נפתלי בנט, התייחס מוקדם יותר בישיבת סיעת הבית היהודי ל"מתקפה אדירה", לדבריו, נגד מפלגתו. "אנחנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית בלב מדינת ישראל", אמר בנט, שהואשם ביממה האחרונה בפופוליזם בשל אי-התנגדותו לשחרור אסירים עם כניסתו לממשלת נתניהו, בניגוד לעמדה שהציג עם העלאת הנושא להצבעה. "אני לא זוכר עליהום כזה מאז העליהום על נתניהו בתקופת אוסלו", אמר בנט. לדבריו, "המטרה היא פשוטה – לביית אותנו, להשתיק אותנו, להכניס אותנו לתוך הדעה של העדר. מה לעשות, יש לנו דעה אחרת. הכלל הוא שמי שתומך במדינה פלסטינית מקבל רוח גבית. אם חלילה אתה מתנגד, אתה נקרא ימין קיצוני, אתה נקרא פאשיסט", אמר.

"עברו שנתיים מאז שוחרר שליט", המשיך בנט, "צריך לפתוח את דוח שמגר ולקבוע מדיניות. צריך לשים סוף לשחרור הסיטונאי של מחבלים, ולכן הצטערתי ששרי הליכוד לא הצטרפו לקריאה. אני מצפה מאנשים כמו שרת המשפטים לבני להבין איזה נזק זה עושה למערכת המשפט – מרוקן את כל התוכן. דווקא מאנשים שחשובה להם מערכת המשפט הייתי מצפה שיצטרפו", הוסיף. בנט, שלא התנגד לכניסה למשא ומתן עם הפלסטינים, אמר היום כי "אנחנו בטח ובטח נגד מחוות כדי להיכנס למשא ומתן להקים מדינה פלסטינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
"נפעל לחקיקה נגד עסקות לשחרור מחבלים". שקד/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully