וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים בתיאום: נתניהו ואובמה דנו במו"מ ובאיראן

29.10.2013 / 0:48

על פי הודעת הבית הלבן, שני המנהיגים הסכימו להמשיך בשיתוף הפעולה ההדוק בנושאים בעלי חשיבות. בתוך כך הגיש שגריר ישראל באו"ם תלונה למועצת הביטחון על ירי הרקטות מעזה

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

(הפגנה נגד שחרור האסירים הפלסטינים ליד כלא עופר, אתמול)

על רקע הדיווחים על האצת השיחות עם הפלסטינים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחחו אמש (שני) בטלפון ודנו בהתפתחויות האחרונות בכל הנוגע לתהליך המדיני, הגרעין האיראני ונושאים אזוריים אחרים. "שני המנהיגים הסכימו להמשיך בשיתוף הפעולה ההדוק בנושאים בעלי החשיבות", נמסר מהבית הלבן. שיחתם של השניים נערכה גם על רקע שחרורם הצפוי של 26 אסירים פלסטינים במסגרת הפעימה השנייה, על פי הסיכומים שגובשו עם נציגי הרשות הפלסטינית במסגרת המשא ומתן.

בנימין נתניהו וברק אובמה במהלך פגישתם בבית הלבן. רויטרס
אובמה ונתניהו בפגישתם בבית הלבן בחודש שעבר/רויטרס

נתניהו אף התייחס אתמול לסוגיית שחרור האסירים. בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר נתניהו כי ההחלטה לשחרר אסירים הייתה "מההחלטות הקשות שקיבלתי כראש ממשלה. לבי עם המשפחות השכולות, הלב כואב". "אבל", הוסיף, "ההחלטה הזאת היא כורח המציאות בה אנו חיים". לדברי נתניהו, "אנו נאלצים לנווט בזירה בינלאומית מורכבת ורבת אתגרים המחייבת לעשות תמרונים למען מדינת ישראל, ומרגע שהתקבלה ההחלטה כולם צריכים לנהוג בשיקול דעת".

מחאה רשמית באו"ם

נתניהו אף התייחס שלשום בישיבת הממשלה למשא ומתן המדיני, והבהיר: "אנחנו רוצים להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים". לדבריו, "בהסדר כזה נשמור על יכולתנו להגן על גבולנו המזרחי ונעמוד על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

ואולם, בעקבות שיגור מטח הרקטות מרצועת עזה לעבר אשקלון אתמול, פנה אמש שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור, למועצת הביטחון של האו"ם באיגרת תלונה רשמית, זאת בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בין השאר כתב פרושאור: "במקום להתחייב לשיפור חייהם של הפלסטינים, חמאס מוכיח פעם אחר פעם כי מחויבותו היחידה היא לטרור; בעוד ישראל פועלת לקידום השלום חמאס מגיב בירי לעבר אזרחי ישראל; בעוד ישראל מכניסה משאיות עם חומרי בנייה לעזה, חמאס משתמש בהם לבניית מנהרות טרור".

פרושאור הוסיף בפנייתו כי "לאחר שבע שנות שתיקה ובעוד שיחות השלום נמשכות, הגיע הזמן שמועצת הביטחון תגנה פה אחד את ירי הרקטות מעזה ואת פעולות הטרור הבלתי פוסקות. גינוי של המועצה יוכיח לכל הגורמים המתונים את תמיכתה של המועצה בתהליך השלום".

עוד בנושא
נתניהו: "ההחלטה לשחרר אסירים היא כורח המציאות"
משפחות הנרצחים זועמות: "למדינה אין כבוד למתים"
המשא ומתן עולה הילוך: שלוש פגישות בארבעה ימים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully