וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על המפכ"לות: דנינו יזכה להארכת כהונתו?

28.10.2013 / 15:09

בקרוב ייאלץ השר אהרונוביץ' להכריע בשאלה הבוערת שמדירה שינה מעיניהם של קציני המשטרה. ההערכה היא שהשר נוטה להמשיך עם דנינו, אולם לא מן הנמנע שלבסוף יקבל החלטה מפתיעה

פחות מחצי שנה נותרה עד לסוף כהונתו של רב-ניצב יוחנן דנינו בתפקיד מפכ"ל המשטרה, ומתחת לפני השטח כבא צצות ועולות התהיות האם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', יאריך את כהונתו. ההערכה המרכזית היא כי על אף היחסים הקרירים בין המפכ"ל לשר הממונה, האחרון יחליט להאריך את כהונתו של דנינו. הסיבה המרכזית נובעת מכך, שככל הנראה, אהרונוביץ' לא ירצה להרוס את היחסים החמים בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמצדו מרוצה מאוד מכהונתו של המפכ"ל הנוכחי. כיוון שכך, קיים סיכוי גדול שאהרונוביץ' יעדיף להשאיר את המצב על כנו, לא לפתוח חזית מול ראש הממשלה, ויעניק לדנינו שנה נוספת בתפקידו. גם בשיחות סגורות הביע כבר אהרונוביץ' נכונות להארכת הכהונה של המפכ"ל. נוהל, שיש לציין, מקובל בדרך כלל לבצע.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו בכנס המכון נגד טרור, 8 בספטמבר 2013. סטודיו עדי כהן צדק, ספק 500
יזכה שתוארך כהונתו? דנינו/ספק 500, סטודיו עדי כהן צדק

אולם, יחד עם זאת, לאהרונוביץ' ישנן אפשרויות רבות נוספות מקרב שדרת הפיקוד הבכירה של המשטרה לתפקיד המפכ"ל הבא, ולא מן הנמנע שחרף האמור לעיל הוא יפתיע ויבחר באחד מפקודיו של דנינו לתפקיד הנכסף. אחד מהם הוא מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, שנחשב לאחד הקצינים האהודים על השר הממונה. פריינטי, שהשתלב היטב במחוז ירושלים, אליו הגיע מהמחוז הדרומי, היה המינוי המקובל ביותר על השר במחוז הקשה ביותר, וכיוון שכך, אך זה טבעי ששמו ייימצא על שולחנו של אהרונוביץ' בתהליך איתור המועמדים גם לתפקיד המפכ"ל.

ניצב בכיר נוסף ששמו עומד על הפרק לכס המפכ"לות הוא יורם הלוי, מחליפו של פריינטי בתפקיד מפקד מחוז הדרום, אשר מונה לתפקיד זה בעקבות סבב מינויים שנכפה על המשטרה בשל פיטוריו של ניצב ניסו שחם ממחוז ירושלים. הלוי מוגדר במשטרה כאיש שטח בכל רמ"ח איבריו. הוא קצין שבמשך שנים ארוכות שימש במגוון תפקידים ביחידות המיוחדות, ביניהן פיקד על ימ"ר ירושלים, יחידת הגדעונים, להב 433 ואף הימ"מ. אם ייבחר הלוי, יהיה זה המינוי השלישי ברציפות של מפקד המחוז הדרומי למפכ"לות, שכן גם המפכ"ל הקודם דודי כהן וגם דנינו הגיעו ממחוז זה.

מועמד בולט מחוץ למשטרה

גם סגן מפכ"ל המשטרה, ניצב ניסים מור, אשר בשנים האחרונות שמו עלה כמה פעמים בהקשר של תפקיד המפכ"ל נכלל ברשימת המועמדים הבולטים במרוץ. עם זאת, העובדה כי מור משמש בימים אלו כסגן מפכ"ל, פוגעת בסיכוייו משום שבאופן מסורתי סגני המפכ"ל אינם מועלים בדרך כלל עוד דרגה אחת בסולם הדרגות. בנוסף, יש לציין איש מקצוע נוסף שיכול לראות עצמו כחלק אינטגרלי מהמועמדים, למרות שהוא לא משרת במשטרה. מדובר בנציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו. לזכותו של פרנקו עשויה לעמוד ההערכה הרבה לה הוא זוכה מהשר אהרונוביץ', דבר שעשוי לבסוף להוביל לכך שדווקא הוא יהיה זה שיירש את דנינו.

אולם, חרף מועמדותו הבולטת של רב-גונדר פרנקו, לפני כמה חודשים התייחס השר אהרונוביץ' בראיון מיוחד שהעניק לוואלה! חדשות לסוגית זהות המפכ"ל הבא, והצהיר כי המפכ"ל הבא יגיע משורות המשטרה - התבטאות שעשוייה ל "אין סיכוי, כל עוד אני שר, שזה יבוא מחוץ למשטרה. אני חושב שזה לא נכון. ישנם קצינים טובים מאוד, מפקדים טובים מאוד, והוא יבוא מתוך המשטרה", דברי אהרונוביץ'.

מדוברות המשטרה נמסר כי סוגיית מינויי המפכ?ל אינה נמצאת על סדר היום הארגוני וכל עיסוק בנושא אינו על דעתה של משטרת ישראל.



עוד בנושא:
המפכ"ל דנינו בראיון מיוחד באולפן וואלה!
השר אהרונוביץ' באולפן וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully