וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא, צא לחופש: בקרוב - חופשת לידה גם לגברים

27.10.2013 / 17:27

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק המבקשת לקבוע שאבות טריים יקבלו חופשה בת 8 ימים על חשבון המעביד. ח"כ זנדברג, יוזמת ההצעה: "צעד ראשון לקראת שינוי תפיסה"

חופשת לידה, מעכשיו גם לאבות: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) המבקשת לקבוע כי בנוסף לחופשת הלידה המוענקת לנשים, יקבלו גם אבות "חופשת אבהות" על חשבון שמונה ימי עבודה: שלושה ימי חופשה בתשלום וחמישה ימי מחלה, אותם ישלם המעסיק. מדובר בהצעה זהה לזו שקידם בכנסת הקודמת השר אורי אריאל, ואשר הליכי החקיקה שלה לא הושלמו. על ההצעה המחודשת חתמו חברי כנסת ממרצ ומהבית היהודי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מחקרים רבים עמדו על מעורבותם של אבות בטיפול בילדים ומצאו קשר ברור בין מעורבות בגידול ובחינוך הילד ללקיחת חופשת אבהות. ישראל אינה מזכה כיום גברים בחופשת אבהות, זאת למרות שישראל היא המדינה עם שיעור הילודה הגבוה ביותר בעולם המערבי, מה שהופך כל יום חופש ליקר ערך למשפחות".

"חוק חשוב שמסייע לאלפי זוגות"

המשמעות של אישור ההצעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, היא שהיא תועלה למליאת הכנסת בקריאה טרומית בתמיכת הממשלה, דבר הסולל את הדרך לאישורה. חברת הכנסת זנדברג אמרה לאחר אישור ההצעה: "בכל העולם המערבי מעודדים את המודל של הורות שוויונית, ותמיכת הממשלה בהצעה היא צעד ראשון בכיוון של שינוי תפיסת ההורות בעולם העבודה בישראל".

השר אריאל הוסיף: "מדובר בחוק חשוב שמסייע לאלפי זוגות, ומאפשר לאבות לסייע לנשותיהם ברגעים החשובים של חייהם המשותפים עם הרחבת התא המשפחתי. הפניות הרבות מצד זוגות רבים מעידות על חשיבות החוק. צר לי שלא הצלחתי לקדם את החוק בכנסת הקודמת ואשמח לעשות הכול על מנת לסייע ולקדם את החוק במהרה ביחד עם ח"כ זנדברג".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לקריאה נוספת
מניעת פונדקאות: החברה מתקדמת, בג”ץ מאחור
עצות מעשיות לשמירה על זוגיות טובה גם כהורים טריים
הבוס שלכם עומד להפוך לאבא? קוו לבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully