וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיאני בפתח משפטו: "משוכנע שזה ייגמר בטוב"

גלעד גרוסמן

27.10.2013 / 12:28

בדיון הראשון במשפטו של ראש עיריית בת ים, הנאשם בקבלת שוחד, ונבחר מחדש בבחירות לראשות העיר, נקבע כי עליו להשיב לאישומים נגדו עד פברואר. שמיעת העדויות תחל באפריל

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

בבית משפט השלום בתל אביב נפתח הבוקר (ראשון) משפטו של ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, הנאשם בקבלת שוחד. בדיון נקבע כי על לחיאני, שנבחר מחדש לתפקיד בשבוע שעבר בבחירות לראשות העיר, להשיב לאישומים נגדו עד תחילת חודש פברואר, ושמיעת העדויות במשפט תחל בסוף חודש אפריל. "זו פעם ראשונה שלי בבית המשפט. מעתה ואילך בית המשפט יגיד את דברו, אני משוכנע שזה ייגמר בטוב", אמר לחיאני לאחר הדיון. הוא סירב להתייחס לעתירה לבג"ץ להדיחו מראשות העיר.

החל משפטו של לחיאני: "משוכנע שייגמר בטוב". טל אנגלנדר
נאשם בקבלת שוחד בסך 900 אלף שקלים. לחיאני בתום הדיון בבית משפט השלום בתל אביב, הבוקר/טל אנגלנדר

לפני כחודש הוגש כתב האישום נגד לחיאני בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. לחיאני נאשם בכך שהיה ערב באופן אישי לחובות בסך מיליוני שקלים שצברו חברות קבלניות בבעלותו, ופעל ביחד עם אחיו, אבי, לקבלת כספי שוחד מגורמים שניהלו קשרים עסקיים עם עיריית בת ים, כדי לעמוד בהסכמים שכרת עם בנקים שונים וכדי להימנע מפשיטת רגל. לטענת הפרקליטות, בין השנים 2005-2004 קיבל לחיאני כספי שוחד בסך 900 אלף שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ניצל את מעמדו ואת סמכויותיו כראש עיר"

כמו כן, לטענת הפרקליטות, לחיאני ואחיו פנו לכמה אנשי עסקים בבקשה לקבל מהם הלוואות בסך מאות אלפי שקלים. השניים ידעו כי בעלי העסקים יסכימו להעניק ללחיאני את ההלוואות, בשל התלות העסקית שלהם בעיריית בבת ים. עוד נטען כי לחיאני ניצל את מעמדו, את תפקידו ואת סמכויותיו כראש העיר, ופנה לשורה של עובדים בכירים בעיריית בת ים בבקשה שייקחו הלוואות עבורו מבנק איגוד בסכום כולל של 440 אלף שקלים. הכספים נמסרו ללחיאני ושימשו להחזר חובותיו לבנקים.

בכתב האישום נטען כי בשל יחסי הכפיפות והמבוכה שבסירוב לפנייתו, נאלצו העובדים להיענות לבקשתו של ראש העיר, ובגינה נחשף כל אחד מהם לחוב של עשרות אלפי שקלים כלפי הבנק, לאורך כמה שנים.

לאחר שזכה בשבוע שעבר ב-57% מקולות הבוחרים, הודה לחיאני במשדר הבחירות של וואלה! חדשות לתושבים שבחרו בו שוב. "הציבור אמר את דברו. כתב האישום נגדי הוא חסר בסיס משפטי ומי שהצביע לי עשה שיקול דעת ובחר בי", אמר לחיאני. "עשרות אלפי אנשים. לקבל הישג כזה כשיום קודם פוסלים אותי, שזו התערבות פוליטית, זה ממש לא קל".

עוד בנושא
"מועצת בת ים עשתה צחוק מפסקי הדין של בג"ץ"
לחיאני במשדר וואלה!: "הדחתי - התערבות פוליטית"
שלומי לחיאני הואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully