וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מועצת בת ים עשתה צחוק מפסקי הדין של בג"ץ"

גלעד גרוסמן

20.10.2013 / 12:17

בדיון בעתירה להדחת ראש העירייה הנאשם בשוחד, מתח גרוניס ביקורת על התעלמותה של המועצה מפסקי הדין בעניינם של ראשי הערים רוכברגר וגפסו. לחיאני: "עומדת לי חזקת החפות"

צילום: יוסי אלי, עריכה: יותם בן-דוד

בג"ץ דן הבוקר (ראשון) בעתירה של תנועת אומ"ץ להדיח את ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, בעקבות כתב האישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים ומתן עדות שקר שהוגש נגדו. בתחילת הדיון מתח נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ביקורת על כך שמועצת העיר בת ים התעלמה מפסק הדין שניתן בעניינם של ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר וראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו, שהודחו מתפקידם בעקבות כתב אישום. מנגד, השופטים גם מתחו ביקורת על המדינה, על כך שכתב האישום הוגש סמוך לבחירות וכתוצאה מכך בג"ץ דן בעתירה, כאשר בעוד יומיים בלאו הכי מתקיימות בחירות מוניציפאליות. ההחלטה תינתן בהמשך.

ביום חמישי האחרון הוציא בג"ץ צו על תנאי המחייב את לחיאני לנמק מדוע אינו מתפטר מראשות העירייה בעקבות האישומים ומדוע אינו יסיר מועמדותו לראשות העירייה בבחירות שייערכו בשבוע הבא.

"בית משפט זה נתן פסק דין שמחייב גם את המועצה, לכאורה המועצה עשתה צחוק מפסק הדין", אמר גרוניס בפתיחת המשפט. על כך השיב פרקליטו של לחיאני, עורך הדין קנת מן, כי המקרה של לחיאני שונה מהמקרים של רוכברגר וגפסו, מכיוון שזה מביא את בית המשפט להתערב כשהבחירות התחילו כבר היום בבוקר, עם הצבעות חיילים. "זה מעבר לגבול הרצוי מבחינת ביקורת משפטית על המועצה", אמר. נציג המועצה בדיון אמר כי השיקול העיקרי להחלטת המועצה זה הקרבה לבחירות. "אני חושב שצריך לנהוג בזהירות ולא לקבל החלטה בשם ציבור הבוחרים שאמור לומר את דברו ביום שלישי", אמר.

דיון אומ"ץ לחיאני בבית משפט העליון בפני כב' השופט ונשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, כב' השופטת עדנה ארבל וכב' השופטת מרים נאור, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"בית משפט זה נתן פסק דין שמחייב גם את המועצה, לכאורה המועצה עשתה צחוק מפסק הדין". הדיון בבג"ץ, הבוקר/נועם מושקוביץ

השופטים תהו מדוע התמהמהה המדינה בהגשת כתב האישום. נציגת המדינה, עורכת הדין חני אופק, הסבירה שהליך החקירה של לחיאני היה מורכב וארוך, וכלל גם שימוע, ולכן כתב האישום הוגש רק לפני כשלושה שבועות. "לא צריך להביא את בית המשפט למצב שהוא צריך להכריע בסוגיה כזו ערב בחירות, צריך לקחת זאת בחשבון", השיבה השופטת מרים נאור. בנוסף, השופטים התקשו להבין מדוע שר הפנים, שרשאי להעביר ראש עיר מתפקידו, לא הביע את דעתו בסוגיה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"תושבי בת ים יאמרו את דברם"

לאחר הדיון אמר לחיאני כי הבסיס של הדמוקרטיה, "הוא שרק אם אדם מורשע מענישים אותו. אני חשוד ונאשם אך חף מכל אשמה ועומדת לי חזקת החפות. ביום שלישי יתקיימו הבחירות, תושבי בת ים יאמרו את דברם ואף אחד לא יוכל לסתור את ההחלטה ואת הבחירה של תושבי העיר. הציבור יודע להבחין בין מי שמרשיעים אותו לבין מי שמאשימים אותו ואני חוזר שוב, אף אחד לא יסיג על בחירה של הציבור".

"אני מעביר מסר לכל תושבי בת ים: שכל אחד חייב להיאבק על דברים שהוא מאמין בהם בדרך חוקית, יפה, נאותה, אבל חייב להיאבק", הוסיף לחיאני. "אנו כרגע ממתינים להחלטת בית המשפט העליון, וכל מה שהוא יאמר - כך נעשה".

עוד על האישומים נגד לחיאני:
לחיאני לא מתרגש מכתב האישום: "אתמודד בבחירות"
שלומי לחיאני הואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים
כתב אישום יוגש נגד ראש העיר בת ים שלומי לחיאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully