וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרתם להעביר? שעון חורף נכנס לתוקף בשבת בלילה

הלילה ב-2:00, הוזזו המחוגים שעה אחת לאחור וכך הסתיים את שעון הקיץ הארוך אי פעם. זכרתם לשנות את השעה גם במכשירים הסלולריים?

מאוחר ממה שהתרגלנו בשנים האחרונות, שעון החורף הגיע. בלילה שבין שבת לראשון, בשעה 2:00 לפנות בוקר יש להזיז את השעון שעה אחת לאחור. בעקבות חוק שעון הקיץ החדש, שיזם חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) הוארך שעון הקיץ, כמקובל במדינות אירופה - והוא חל לראשונה מסוף מרץ עד סוף אוקטובר. השנה נמשך שעון הקיץ 212 ימים, בעוד שבשנים קודמות הוא נמשך בממוצע בין 168 ל-191 ימים. שעון החורף יימשך עד ה-28 במרץ 2014.

הארכת שעון הקיץ גררה בעיות בעדכון השעון במכשירים החכמים השונים. בתחילת ספטמבר התעוררו אזרחים רבים וגילו שהשעה בטלפון הסלולרי שלהם אינה מעודכנת. הפעם, החברות נערכות למנוע מצב דומה, שעורר אז בלבול רב בקרב מאות אלפי משתמשים.

בשבועות האחרונים, בשל הארכת שעון הקיץ, התבקשו לקוחות כל החברות הסלולריות לשנות באופן ידני את אזור הזמן במערכות ההפעלה של הטאבלטים ושל מכשירי הסלולר השונים, משעון ירושלים לשעון יוון (אתונה) - וזאת כדי להימנע מהעדכון האוטומטי. כעת, אותה בעיה עלולה לצוף שוב. גם יוון תעבור לשעון חורף ב-27 בחודש, אולם זה ייקרה רק בשעה 4:00, שעתיים אחרי ישראל. לפיכך, עדיף שלא להסתמך באותו יום על השעון המעורר אשר במכשירים.

אז מה כדאי לעשות? עם המעבר לשעון חורף יש להחזיר את ההגדרות בשעון למצב אוטומטי. במידה ושעון מכשירכם לא יתעדכן עד השעה 06:00 בבוקר, יש לבצע כיבוי והדלקה. בעלי מכשיר iPhone של אפל, ששדרגו למערכת הפעלה iOS7, במידה והעבירו בחזרה את עדכון השעה ואזור הזמן למצב אוטומטי, שעת מכשירם תתעדכן באופן אוטומטי. למשתמשי אנדרואיד כדאי לעבור לאזור זמן אוטומטי - ירושלים.

כך יש לבחור את עדכון השעה בסלולר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוק שעון הקיץ אושר ביולי האחרון בכנסת. 73 מהח"כים שנכחו במליאת הכנסת תמכו, ורק 15 התנגדו, רובם מהסיעות החרדיות. הארכת שעון הקיץ - נושא שהיה במחלוקת במשך שנים בין דתיים לחילונים - הוא סממן נוסף לשינוי הפוליטי שחל מאז הבחירות האחרונות והעובדה שהמפלגות החרדיות אינן חברות בקואליציה.

"לסוגיה של שעון הקיץ יש השלכה ישירה על אורח החיים ואיכות החיים של כל אדם במדינת ישראל", אמר שר הפנים גדעון סער לאחר שהודיע כי יפעל להאריכו. "לשעת אור נוספת עבור אזרחי ישראל יש השפעה חיובית על כל אחד מתחומי החיים המרכזיים: הפנאי, הבריאות, הבטיחות בדרכים, החיסכון באנרגיה, הכלכלה והמסחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשעה 2 בלילה יש להזיז את המחוג שעה אחת לאחור/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully