וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון החורף עודכן בשוגג: "כולם איחרו לעבודה"

תקלה בתוכנה של חלק מיצרניות הסלולר הקדימה את שעון החורף. "אחרי כמה סטטוסים על השעה, הבנתי שמשהו קרה", סיפר רועי מחדרה. "הפגישות זזו שעה קדימה", סיפרה עדי מרמת גן

אם לא קמתם בזמן הבוקר, אתם לא לבד: בשל תקלה בעדכוני התוכנה של חלק מהיצרניות השעון במכשירי הטלפון הסלולרים החכמים זז הלילה (ראשון) שעה אחת אחורה. אמנם רוב האזרחים בירכו על החלטת הכנסת להאריך את שעון הקיץ, אך נראה שהחודשים שחלפו מאז השינוי לא הספיקו לחברות השונות להסתגל למצב. מקור התקלה נטוע בהארכת תקופת שעון הקיץ שהיתה אמורה להסתיים הלילה - במוצאי השבת הראשונה שאחרי ראש השנה. בעקבות הלחץ הציבורי בשנים האחרונות הורה שר הפנים להאריך השנה את שעון הקיץ עד ה-27 באוקטובר.

"אני מעדיף לוותר על שעה שינה בשביל להתחיל את הבוקר ברגוע, להתקלח, לשתות קפה, כי כשאני מתחיל את הבוקר בלחץ, כל היום שלי נראה ככה, לחוץ ועצבני. אז גם אתמול בערב כיוונתי את השעון המעורר בנייד ל-7:00 בבוקר כדי לתפוס את האוטובוס של 8:00 מחדרה לנתניה", סיפר רועי חסן, תושב חדרה. "השעון צלצל והתעוררתי, התקלחתי, הכנתי קפה והתיישבתי לשתות בנחת ולבדוק הודעות במייל ובפייסבוק. אחרי שלושה-ארבעה סטטוסים על השעה, הבנתי שמשהו קורה, התקשרתי לשעון הדובר והוא טען שהשעה 7:30, זאת אומרת הכל בסדר, אבל הסטטוסים על השעה רק המשיכו והמשיכו ונראה שכל החברים שלי בפייסבוק, כולל אותי, מאחרים לעבודה היום".

בעיות העדכון נובעות מכך שאזורי הזמן המוגדרים בסמארטפונים, כמו גם תאריכי מעבר משעון קיץ לחורף, נקבעים על ידי יצרניות מערכת ההפעלה - גוגל, אפל ומיקרוסופט, כשחלקן שואבות מידע ממאגרים אינטרנטיים. אלה לא מתעדכנים לעתים תכופות מספיק, וחלקם לא עדכנו את יום המעבר לשעון החורף שהתעדכן לאחרונה בעקבות חקיקה חדשה. זו גם הסיבה לכך שחברות הסלולר ביקשו מהאנשים להעביר את השעון לזה של יוון - מדינה שנמצאת באזור הזמן שלנו, ועוברת לשעון החורף בתאריך המעבר הנוכחי של ישראל.

אשת עסקים עם שעון. ShutterStock
"הייתי צריך לקפוץ לפגישה בבנק ב-8:30 בבוקר ואיחרתי ביותר מחצי שעה". אילוסטרציה/ShutterStock

גם יוסי, סטודנט מחולון, חווה בעיות דומות הבוקר. "הייתי צריך לקפוץ לפגישה בבנק ב-8:30 בבוקר ואיחרתי ביותר מחצי שעה", סיפר לוואלה! חדשות. "רציתי לקפוץ למכללה אחרי זה אבל אני לא אספיק".

עדי ניר-לבון, מנהלת השיווק של הספרייה המרכזית לעיוורים, חוותה קשיים מסוג אחר. "הפגישות שלי זזו שעה קדימה ועכשיו יש שתי לי ברירות - להעביר את השבועות הקרובים עם שעון לא נכון או לשנות ידנית את הפגישות. איחור לפגישה יתקבל אולי רק פעם אחת עם תירוץ שכזה וגם זה בקושי", סיפרה.

"האם חברות הסלולר שהפכו אותנו להיות כל כך תלויים במכשירים שלהן ובין היתר בשעון המעורר שלהם לא היו צריכות לוודא שהשעון יתחלף בהתאם לקביעה האחרונה של הממשלה לגבי שעון הקיץ?", שואל חסן. "או שזה בעצם יותר מדי לבקש מחברות הסלולר שדואגות לקחת כסף טוב ולתת שירות גרוע".

חברות הסלולר סרבו להגיב, אך גורמים בענף מסרו כי התקלה קשורה ליצרני המכשירים הסלולריים. שעון החורף היה משתנה באופן מסורתי לפני יום כיפור ויצרניות המכשירים הסלולריים לא עדכנו את מערכות ההפעלה שלהן.

לקריאה נוספת:
אושר סופית: שעון הקיץ הוארך בכשלושה שבועות
סער: שעון הקיץ יוארך עד סוף אוקטובר כבר השנה
קרן אור: שעון הקיץ יוארך גם מעבר ליום כיפור

לפניות לכתבת: leebenshay@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully