וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: פיצוץ ענק בדמשק - ערים שלמות ללא חשמל

24.10.2013 / 0:05

במהלך קרב בין המורדים לבין כוחותיו של אסד סמוך לנמל התעופה של דמשק נפגע צינור גז המזין תחנות כוח. כתוצאה מכך נרשמו הפסקות חשמל בבירה ובערים נוספות. "הכל בחושך"

חלקים נרחבים מסוריה בעלטה: תושבים בדמשק ובערים אחרות במדינה דיווחו על הפסקת חשמל שנגרמה אתמול (רביעי), מיד לאחר פיצוץ שאירע סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בבירה הסורית.

עשן ואש מיתמרים מעל שדה התעופה של דמשק, אחרי פיצוץ בצינור שהוביל גז. רויטרס
הפיצוץ ליד שדה התעופה בדמשק, שהוביל להפסקת החשמל הנרחבת, הערב/רויטרס

"העיר כולה הוחשכה", אמרה תושבת העיר לסוכנות הידיעות רויטרס. היא הוסיפה כי ראתה "אש גדולה" ליד שדה התעופה ושמעה ירי תתי-מקלע. לדברי ארגון זכויות אדם סורי הפועל מלונדון, הפיצוץ נגרם עקב ירי של כוחות המורדים לעבר פרבר של העיר, אשר פגע בצינור גז סמוך לשדה התעופה.

שר האנרגיה הסורי עימאד חמיס האשים אמש את ה"טרוריסטים", הכינוי שהדביק הממשל למורדים, באחריות למעשה. לדבריו, פיצוץ צינור הגז, שמזין את תחנות הכוח המייצרות חשמל, גרם לכך שבשורת ערים סוריות אין כעת זרם ושהן בעלטה. בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות הממשלתית סאנא הוסיף השר כי אנשי תחזוקה פועלים על מנת לתקן את הנזק במטרה להחזיר את החשמל לכל השטחים שנפגעו.

במקביל נמשכים המאמצים הבינלאומיים להגיע להסדר בנושא המשבר בסוריה. מוקדם יותר אתמול נודע כי ב-5 בנובמבר תתקיים פגישה בין שליח האו"ם לסוריה, לחדר איברהימי, לנציגים אמריקנים ורוסים, לקראת ועידת השלום הסורית בז'נבה – כך מסר בכיר במשרד החוץ האמריקני. עם זאת, הסורים ממשיכים להישאר עיקשים ומתנערים ממעורבות חיצונית. "אף גורם זר לא יכול להשפיע על ההחלטות שנוגעות לעתידה של סוריה", אמר שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, בהודעה רשמית. "רק הסורים יכולים לבחור את המנהיג שלהם בהווה ובעתיד", אמר והוסיף כי "הסורים לא יתנו לאף גורם זר לכפות את דעתו בבחירת הממשל, או בקביעת סמכויותיו".

לקריאה נוספת:
חשיפה: הלוחמים הישראלים של אסד
עדות מחרידה מסוריה: ”צלפים מיירטים נשים בהריון”
המורדים חיסלו את אחד מבכירי אסד: ”חג ברחובות”

עדכון ראשון: 23:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully