וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת ד-נ-א הוכיחה: הילדה שנמצאה באירלנד לא נחטפה

הילדה בת השבע, שנמצאה כמה ימים לאחר שהתגלתה הילדה מריה אצל משפחה צוענית ביוון, תשוב לחיק הוריה בדאבלין. זוג צועני נוסף נעצר ביוון בחשד לחטיפת תינוק כבן חודשיים

הילדה בת השבע שנלקחה מזוג צוענים בדאבלין, אירלנד, בחשד שאינם בתם, תוחזר לחזקתם – כך דיווחו אתמול (רביעי) כלי תקשורת במדינה. על פי הדיווחים, הילדה הקטנה תשוב לחיק הוריה לאחר שני לילות שהייתה בהשגחת הרשויות. ההחלטה להשיב את הילדה לשניים, התקבלה לאחר שבדיקות ד-נ-א הוכיחו את קשר הדם ביניהם.

הילדה, ששמה או תמונתה לא פורסמו, נלקחה מבית ההורים בפרבר שבדרום הבירה האירית כמה ימים בלבד לאחר שמריה, ילדה בלונדינית כבת ארבע בעלת עיניים כחולות, התגלתה אצל משפחת צוענים ביוון. מסוף השבוע, נעשים מאמצים לאתר את הוריה של מריה – שעל פי החשד מתגוררים באחת ממדינות אירופה.

פרשת הילדה מריה: זוג "ההורים" יישאר במעצר. רויטרס
מריה עם שני "הוריה"/רויטרס

להבדיל מהמקרה בדבלין, בדיקות ד-נ-א הוכיחו שבני הזוג עמם התגוררה מריה, הריסטוס סאליס בן ה-39 ואלפטריה דימופולו בת ה-40, אינם הוריה הביולוגיים. למרות שהשניים הואשמו בכך שחטפו את הילדה הבלונדינית וייתכן שאף הכריחו אותה לקבץ נדבות, הם טוענים כי אימצו אותה באופן חוקי וכי אמה הביולוגית של מריה העבירה להם את הילדה כשהייתה תינוקת מכיוון שלא הייתה מסוגלת לגדל אותה.

סוכנות הידיעות רויטרס הערב כי זוג צועני נוסף נעצר ביוון בחשד כי חטף תינוק. לדברי המשטרה המקומית, מדובר בבני זוג בשנות ה-20 לחייהם שהחזיקו תינוק, כבן חודשיים בלבד, באי לסבוס. המשטרה טענה כי הראיות הפנימיות "מצביעות באופן חזק על כך שהם לא ההורים של התינוק". אדם נוסף נעצר במסגרת הפרשה.

הילדה מריה שנחטפה בידי צוענים ביוון. רויטרס, רויטרס
מאמצים בינלאומיים לאיתור הוריה הביולוגיים. מריה/רויטרס, רויטרס

פרשה הילדה מיוון עוררה תגובה מצד שתי משפחות מאנגליה, שילדיהן נעדרים שנים ארוכות. בן נידהאם משפילד נעלם ב-1991 בגיל שנתיים, כשהיה בחופשה באי קוס. אחותו אמרה כי איתור הילדה "מריה" מעניק לקרובי המשפחה תקווה גדולה כי גם אחיה יאותר יום אחד. גם דובר של משפחת מק'קאן, שבתם מדלן נעלמה בפורטוגל ב-2007, אמר כי המקרה מעניק להם תקווה שבתם תימצא בחיים. משטרת בריטניה אמרה כי לא מסתמן קשר בין שלושת המקרים. טרם התברר אם יש קשר למקרה של הילדה האירית.

לקריאה נוספת
הצועני נגד אשתו: ”אמרתי שהילדה זה כמו פצצה”
”הוריה” הצוענים של מריה נחשפים: מכחישים שחטפו
עוד ”מריה”: ילדה בהירה אותרה אצל צוענים באירלנד

עדכון ראשון: 23:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully