וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד "מריה": ילדה בהירה אותרה אצל צוענים באירלנד

מידע אנונימי הביא לאיתור ילדה תכולת עיניים בת 7 שחיה אצל צוענים בדאבלין. ה"הורים" לא הוכיחו כי מדובר בבתם, וכנראה יעברו בדיקה גנטית. מאמצים לאיתור הורי הילדה מיוון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ילדה בלונדינית ותכולת-עיניים כבת שבע, אותרה אצל משפחה של צוענים בפאתי העיר דבלין. משטרת אירלנד עיכבה לחקירה את זוג ההורים, אחרי שקיבלה הודעה כי הם מחזיקים בבת שאינה דומה להם מבחינה חיצונית.

המידע הגיע ממקור אנונימי. זו עדות לדאגה הגוברת באירופה, ובציבור הבריטי בפרט, מהפרסומים הגוברים על איתור ילדים אצל משפחות שונות בימים האחרונים. הפרשה נחשפה היום (שלישי), אחרי שנודע בסוף השבוע כי ילדה העונה לשם "מריה" נלקחה מזוג הורים צוענים ביוון, ואחרי שבשבוע שעבר נערה צוענייה גורשה עם משפחתה מצרפת לקוסובו. הסערה שנגרמה מפרשה זו הגיעה עד ארמון הנשיאות בפריז.

לפי דיווח ברשת "סקיי", זוג ההורים מדאבלין לא הצליחו להציג הוכחות כי מדובר בבתם הביולוגית. צהובון אירי בשם "סאנדיי וורלד" דיווח כי השניים הציגו את תעודת הלידה של הילדה, אך לדברי המשטרה אין מדובר במסמך מהימן. "בבית היו כמה ילדים, ואף אחד מהם לא דומה לה", נכתב ביומון האירי, המתבסס לדבריו על מקורות במשטרה. בני הזוג חיים באירלנד שנים רבות, אך בדרכוניהם חותמות רבות מנסיעות לרומניה.

צוענים במחנה של בני רומה ליד העיר פרסאלה, יוון. AP
בני רומה/AP

לפי דיווחים נוספים, ההורים טוענים כי הילדה נולדה בבית חולים בדאבלין בחודש אפריל 2006, אך מקורות רפואיים לא מצאו תיעוד להוכיח את טענתם. ככל הנראה, המשטרה תבקש מבית משפט צו כדי לעשות בדיקות די-אן-איי לאחד ההורים ולילדה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כ-10,000 בני אדם פנו והציעו פרטים לאיתור "מריה"

אתמול התקיים דיון סגור בבית המשפט ביוון, בעניינם של הזוג הצועני המואשם בחטיפתה של הילדה "מריה". השניים, הריסטוס סאליס ואלפטריה דימופולו, ביקשו ללא הצלחה להשתחרר בערבות כדי לאתר את אמה הביולוגית של הילדה.

דובר מטעם "שמחה של ילד", ארגון הצדקה היווני שלקח תחת חסותו את הילדה, אמר כי לפחות עשרה מקרים של ילדים נעדרים נחקרים "ברצינות רבה" על רקע המקרה של מריה. "מדובר בילדים מארצות הברית, מקנדה, מפולין ומצרפת", אמר. לדברי הארגון, מאז שפורסם המקרה, התקבלו כמעט 10,000 שיחות טלפון של אנשים שטענו כי הם יודעים פרטים על זהותה או כי מדובר בבתם. שיחות ספורות, מארצות הברית, משבדיה, מצרפת, מקנדה ומפולין, הועברו לחוקרי האינטרפול.

פרשה הילדה מיוון עוררה תגובה מצד שתי משפחות מאנגליה, שילדיהן נעדרים שנים ארוכות. בן נידהאם משפילד נעלם ב-1991 בגיל שנתיים, כשהיה בחופשה באי קוס. אחותו אמרה כי איתור הילדה "מריה" מעניק לקרובי המשפחה תקווה גדולה כי גם אחיה יאותר יום אחד. גם דובר של משפחת מק'קאן, שבתם מדליין נעלמה בפורטוגל ב-2007, אמר כי המקרה מעניק להם תקווה שבתם תימצא בחיים. משטרת בריטניה אמרה כי לא מסתמן קשר בין שלושת המקרים. טרם התברר אם יש קשר למקרה של הילדה האירית.

לקריאה נוספת
"הוריה" הצוענים של מריה נחשפים: מכחישים שחטפו
הנערה שגורשה מצרפת מסרבת לשוב: "לא בלי משפחתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully