וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהל בארקיע שבר לי אצבע בשדה התעופה בפריז"

22.10.2013 / 12:57

נוסע טוען כי מנהל התחנה מטעם חברת התעופה תקף אותו לאחר שניסה לצלמו בעקבות ויכוח על מקום בתור. לדבריו, תלונתו זכתה להתעלמות מוחלטת. ארקיע: "הנוסע נהג באלימות"

זאת הייתה טיסה רגילה לחו"ל, אחת מני רבות, של דוד (שם בדוי) ואשתו, לרגל חופשה משולבת בענייני עסקים. באופן מפתיע, הטיסה הסתיימה על פי החשד בתקיפה מצד עובד חברת התעופה ארקיע שגרמה לשבירת אצבעו של דוד.

הדבר אירע ב-26 בספטמבר. בני הזוג טסו לפריז, שם שהו במשך שמונה ימים. בסיומם הגיעו לשדה התעופה שארל דה-גול כדי לשוב לישראל בטיסת לילה שיצאה ב-0:30. דוד ואשתו היו מהראשונים שעמדו בתור לבידוק ולמסירת המזוודות. לאחר שהתברר שיש להם משקל עודף, ובשל רצונם לשפר את מקומות הישיבה במטוס, עברו השניים לדלפק אחר כדי להסדיר את התשלום.

נוסע הותקף על ידי עובד ארקיע בחזרה לארץ. באדיבות המצולמים
"גם אם אני ממציא את הסיפור, הייתי מצפה שהעניין ייבדק". דוד/באדיבות המצולמים

לאחר הסדרת התשלום, ביקשו לחזור בני הזוג לתור, אולם הנציגה בדלפק דרשה מהם לחזור לסוף התור, שהתארך בינתיים. דוד, שהעריך כי במקום היו כ-200 בני אדם, סירב. גם ניסיונה של הנציגה שאצלה הסדיר את התשלום לסייע לו לא הועיל. "אני לא חושב שהייתי צריך להמתין מההתחלה בתור כדי לקבל רק את הכרטיסים, אחרי שהסדרנו את התשלום", אמר.

בשלב זה, ביקש דוד לדבר עם המנהל מטעם ארקיע שהיה במקום, ולתדהמתו גם ממנו זכה ליחס דומה: "ניגשתי אל הבחור ושאלתי אותו אם הוא המנהל. כאשר הוא אישר, ביקשתי את עזרתו והוא ענה לי בחוצפה, 'מצדי אם אתה לא עומד בתור תישאר בפריז'. לא האמנתי שזאת התשובה, וכיוון שהוא לא נשא תג מזהה, שאלתי את שמו והוא מסר לי את שמו הפרטי בלבד ולא היה מוכן לציין את שם משפחתו. המשכתי להתווכח אתו, ואז הוא שאל אותי אם אני מעוניין בשם כדי להגיש תלונה. עניתי לו שאכן זאת כוונתי, והוא הלך לדלפק אחר והפנה לי את הגב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענת הנוסע, מנהל התחנה סירב למסור את שמו המלא. מטוס של חברת ארקיע/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוד הלך בעקבות המנהל כדי לקבל את שמו, ולאחר שהדבר לא עלה בידו, הוא ניסה לצלמו. "המנהל ראה שאני רוצה לצלם אותו ואמר לי שאסור לצלם בשדה התעופה", שחזר דוד. "אני טס הרבה לצורכי עבודה ומכיר את שדות התעופה ברחבי העולם לפני ולפנים, גם מבחינה ביטחונית, וזה ממש לא נכון. אז עניתי לו שאין שלט במקום האוסר לצלם ואם הוא רוצה שיזמין לי משטרה".

הוא המשיך להמתין שהמנהל יסתובב אליו בחזרה כך שיוכל לצלם את פניו – ואז התרחשה לדבריו התקרית המפתיעה. "הוא הסתובב אליי שוב, וכשהוא ראה שאני מנסה לצלם אותו, הוא פשוט התנפל עליי ותקף אותי בניסיון לחטוף ממני את המצלמה ושבר לי את האצבע. מרוב כאב נפלתי על ברכיי וצעקתי לאשתי ששברו לי את האצבע". לדבריו, הנציגים במקום כלל לא התייחסו אליו.

"מעבר לכאבים, אני מוגבל בעבודתי"

דוד ואשתו מיהרו לפרמדיק שנמצא בשדה התעופה, וזה בדק את הנוסע ואמר לו שאין מדובר בשבר. "היד שלי רעדה ולא יכולתי לשלוט בזה מרוב כאבים, אבל כבר התחיל להיות מאוחר ולא רציתי לפספס את הטיסה", סיפר דוד. "אני לא יודע איך זה קרה, אבל אשתי קיבלה את הכרטיסים בלי להמתין ועלינו לטיסה בלי שאף אחד מהנציגים התעניין בשלומי או בדק אם אני בסדר".

עם שובם של השניים לישראל, הלך דוד לבדיקה, ובמסגרתה התגלה שבר באצבע ביד ימין והיא גובסה. ביום שישי האחרון הוסר הגבס, אך בצילום שנעשה נמצא כי השבר לא התאחה ובימים הקרובים יוחלט אם יש צורך בניתוח. "מאז המקרה אני מוגבל בעבודתי", טען דוד. "מדובר ביד ימין, היד הדומיננטית שלי. זה גורם לי, מעבר לכאבים, לנזקים רבים בעבודה".

בגלל השלג: עומסים בשדה התעופה דה-גול. רויטרס
"מה היה קורה אם הייתי מקבל התקף לב?". שדה התעופה שארל דה-גול בפריז/רויטרס

דוד, בעליו של משרד מהנדסים, טען כי הוכה בהלם בעקבות התעלמותה של ארקיע מהמקרה. "פניתי לחברה, וההודעה הקולית הפנתה לשלוח תלונות במייל או בפקס. שלחתי תלונות במייל ולא קיבלתי שום תגובה. לאחר מכן שלחתי את כל המיילים בפקס וקיבלתי תגובה שתלונתי התקבלה ותו לא. היום, כמעט חודש אחרי המקרה, ואף אחד לא פנה אליי, לא בדק אם אני בסדר או אם אני צריך משהו, פשוט כאילו אני אוויר. גם אם אני ממציא את הסיפור, הייתי מצפה שהעניין ייבדק", אמר. לדבריו, הוא חושש מהישנות של מקרים דומים. "אם זה היחס במקום, אז מה יקרה אם הייתי נופל ונחבל בראש?", תהה. "מה היה קורה אם היו לי בעיות לב ובעקבות התקיפה הייתי מקבל התקף? אותו מנהל מן הסתם משמש עדיין בתפקידו, וזה יכול לקרות גם לנוסעים נוספים".

"ארקיע מצרה על התנהגות הנוסע"

דוד הגיש תלונה במשטרה, והוא שוקל גם לתבוע את החברה. "מדובר בשירות מזלזל והם ככל הנראה לא מנסים למנוע את המקרים הבאים. יחס כזה זה פשוט לא הגיוני. כל מה שאני רוצה זה לדעת שהנושא נבדק וטופל ושאותו עובד לא יחזור על ההתנהלות הזו עם נוסעים נוספים".

מחברת ארקיע הדגישו כי איש מעובדיה לא פגע בנוסע ומסרו בתגובה כי "מבדיקת האירוע שנערכה על ידי החברה עולה כי הנוסע נהג באלימות כלפי מנהל התחנה. לאחר שהנוסע טען כי מנהל התחנה פגע באצבעו ולבקשת הנוסע, הזמין מנהל התחנה חובש של שדה התעופה בפריז. החובש בדק את אצבעו של הנוסע בנוכחות מנהל התחנה, קבע כי אין עדות לפציעה ושחרר את הנוסע ללא כל טיפול או חבישה". עוד נמסר כי בידי ארקיע עדויות של נוסעים שנכחו בדלפקי הבידוק בזמן האירוע, וכן טסו עם האיש באותה טיסה, המוכיחות לדברי החברה כי הנוסע התנהל ללא כל קושי או מגבלה פיזיים בדרך מהטרמינל למטוס ואף במהלך הטיסה עצמה. "ארקיע מצרה על התנהגותו האלימה של הנוסע ומביעה תקווה כי מקרים כאלה לא יישנו בעתיד", נמסר.

לקריאה נוספת:
חשד: בני 12 תקפו קשישים ויידו אבנים "משעמום"
"עובדים בכירים במשרד החוץ גנבו ציוד וחופשות"
חשד: אנשי שירזי הונו רשת ישרוטל במאות אלפים

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully