וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסגת הטכנולוגיה": הושקה משאית החפ"ק של מד"א

20.10.2013 / 19:45

במד"א השיקו את המשאית המסוגלת לתת מענה במקרה של אסון רב-נפגעים וקריסת תשתיות ברחבי הארץ, כחלק מלקחי אסון הכרמל. מנכ"ל מד"א: "תוצר של עבודה רבת שנים, ידע וניסיון"

צילום: באדיבות דוברות מד"א

בתזמון מקרי עם היום בו הורגשו שתי רעידות אדמה בצפון הארץ, השיקו היום (ראשון) במגן דוד אדום "משאית חפ"ק" – מוקד נייד אשר יכול להעניק תשתיות חשמל, תקשורת ופס רחב במקרה של אסון רב-נפגעים. מוקד זה יכול להחליף כל אחד ממוקדי מד"א ולקבל קריאות 101, במקרה של קריסת תשתיות ברחבי הארץ. במד"א מציינים את אסון הכרמל כאירוע מכונן, בו הבינו בארגון את הצורך בחפ"ק על גלגלים, אך דיברו גם על תרחישים נוספים. "מדובר בפסגת הטכנולוגיה", ציין מנכ"ל מד"א, אלי בין.

משאית החפ"ק הלאומי של מד"א. מד"א
אורך: 12 מטרים, משקל: 32 טון. משאית החפ"ק/מד"א

מדובר במשאית ייחודית שהורכבה באנגליה עבור מד"א. אורכה כ-12 מטר, משקלה 32 טון ותא הדלק שלה מכיל עד 600 ליטר סולר, וניתן לאגור בו 900 ליטר נוספים במידת הצורך. בבטן המשאית ממוקם המוקד, הכולל מערכת תקשורת קווית, סלולארית רב-ערוצית ותקשורת לוויינית. בעת אסון, יופנו למוקד זה השיחות הרלוונטיות לאזור האסון, ושאר המוקדים ימשיכו לטפל בקריאות השגרתיות הממשיכות לזרום גם בעת אירוע רב-נפגעים. על פי מד"א, המשאית בעלת שילדה מיוחדת לנסיעה בכבישים הרוסים ומסוגלת לפעול עד 72 שעות ללא תדלוק וללא חשמל, במקרה של קריסת תשתיות חברת החשמל.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

חדר ישיבות נייד ותא סלולארי עצמאי

בתוך המשאית ישנו חדר ישיבות, בו ניתן לנהל ישיבות של גורמי החירום, שיחות ועידה בווידאו מהארץ ומחו"ל והוא מכיל מקום לעד 16 בני אדם. אך גולת הכותרת היא חדר המחשבים והתקשורת – תא מיוחד שצפוי להכיל בקרוב תא סלולארי עצמאי, שיאפשר תקשורת סלולארית מלאה, גם במקרים של קריסת הרשתות הקיימות בישראל. בהקשר הזה ציינו היום במד"א את אירוע נפילת הטיל הראשון מרצועת עזה בגוש דן. הרשת הסלולארית קרסה אז בכל האזור, ושבה לפעול רק כעבור 45 דקות.

גופי החירום וההצלה בישראל מלקקים עד היום, יותר משנתיים אחרי, את פצעי השריפה בכרמל, שהביאה למותם של 44 בני אדם וכילתה אלפי דונמים של חורש. דוח מבקר המדינה שהתפרסם בעקבות האסון קבע בין היתר כי התיאום בין הגופים השונים לקה בחסר. במהלך ימי השריפה נתקלו כוחות מד"א בתנאי שטח קשים ובלתי צפויים ובקשיים טכניים רבים, בין היתר בשל קריסת רשתות הסלולאר. במשך ארבע שעות עמלו הכוחות על הקמת חפ"ק, אך נאלצו לפרקו ולהעבירו בשל התקדמות האש – תהליך שנמשך ארבע שעות נוספות.

חדר הדיונים במשאית החפ"ק הלאומי של מד"א. מד"א
חדר הישיבות/מד"א

"מדובר באירוע מכונן", ציין אסי דבילנסקי, מנהל מחלקת הפרויקטים במד"א. "אחרי כל אירוע אנחנו מפיקים לקחים. במקרה הזה, היה ברור שיש צורך בחפ"ק נייד. כמו כן, התקשורת הסלולארית בישראל לא מתאימה לחירום. עם המשאית, גם אם כל 11 מוקדי מד"א ברחבי הארץ ייפגעו, נמשיך לקבל קריאות מאזרחים". אך לא רק במקרים של אסון המוני תפעל המשאית. במד"א מציינים גם את הלווית הרב עובדיה יוסף בירושלים וגם את הילולת ל"ג בעומר בהר מירון. "זאת פסגת הטכנולוגיה, תוצר של עבודה רבת שנים, ידע, ניסיון ובעיקר הפקת לקחים", אמר אלי בין. "ומה שמדהים הוא שהקמנו את המשאית הזאת בעזרת תורמים – ללא כל סיוע מממשלת ישראל".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

לקריאה נוספת
דו”ח השריפה בכרמל: חוסר תיאום בין גופי ההצלה באסון
הרשות לבטיחות בדרכים תפעיל מסוק לפינוי נפגעים
160 ק”מ ללא אמבולנס: נסגרת תחנת מד”א בערבה

  • עוד באותו נושא:
  • מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully