וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לבטיחות בדרכים תפעיל מסוק לפינוי נפגעים

רמי שני

13.8.2013 / 4:26

מהחודש הבא יועמד כלי הטיס בכוננות מסביב לשעון כסיוע לצוותי החירום בדרום בטיפול בנפגעי תאונות דרכים. הצעד ננקט בתגובה להחלטת מד"א לסגור נקודת הזנקה לצוותים בערבה

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הודיעה לאחרונה על כוונתה להפעיל מהחודש הבא מסוק לפינוי נפגעים בדרום. מדובר בכלי טיס שיועמד בכוננות 24 שעות ביממה כסיוע לצוותי רפואת חירום באזור, בטיפולם בפצועי תאונות דרכים ולמשימות מקבילות אחרות. ברשות אומרים כי עלות תפעול המסוק צפויה להגיע לשישה מיליון שקלים בשנה. שני מיליון יהיו מתקציב הרשות והשאר מגביית תשלומים עבור פינוי נפגעים. על פי ההערכה המסוק ייכנס לפעולה כבר בחודש הבא.

יצוין כי ארגון מגן דוד אדום מפעיל זה קרוב לשנה מסוק פינוי באזור הדרום. הודעת הרשות נמסרה כחלק מהסבריה להחלטת מגן דוד אדום לסגור נקודת הזנקה לצוותי רפואת חירום, שנמצאת במועצה האזורית ערבה תיכונה ומשרתת צרכים חיוניים לכל אורך כביש הערבה.

בניגוד להמלצות: תקציב הרשות קוצץ ב-17%

על פי הודעת הרשות, היא העבירה מימון לשש נקודות הזנקה של מגן דוד אדום במקומות שונים בארץ בהיקף של 3.5 מיליון שקלים, ועתה היא בוחנת את יעילות נקודות אלו בהיבט של פינוי נפגעים. עוד נמסר בהודעה כי הועבר סכום נוסף של 1.7 מיליון שקלים למד"א, עבור פעילות שוטפת שגרתית.

ברשות מצביעים על כך שתקציבה קוצץ ב-17% והוא עומד עתה על 260 מיליוני שקלים. בשל כך קוצץ גם תקציב מגן דוד אדום באחוזים דומים. תקציב זה הוא בניגוד להמלצות ועדה שעל פיהן הוקמה הרשות, שהיה אמור לעמוד על 550 מיליוני שקלים.

בתוך כך הבהירה הרשות כי היא אינה משמשת יותר "צינור להזרמת כספים" לגופים שלישיים. לדברי גורמים ברשות, היא גם אינה מפעילה, מבקרת, או בודקת את יעילות מד"א ואת הסיבות לגירעון בתקציבה (אם קיים). עוד מסרו הגורמים כי תפקיד הרשות הוא "לנתב באופן נכון ויעיל את התקציב המוגבל שקיבלה מהמדינה לטובת הגדלת הבטיחות בדרכים. הרשות חייבת על פי החוק לעשות שיקולי 'עלות-תועלת' קשים כדי להפעיל תקציב מוגבל בצורה מיטבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully