וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב בית בבית ספר ברמלה: "הודחתי כי אני יהודי"

20.10.2013 / 17:08

בכתב התביעה שהגיש נגד מנהלת המוסד החינוכי, טען מישאל רניה טען כי היא הביאה להדחתו בשל סירובו לעבוד בחגים יהודיים. "למה לעשות עוול לבן אדם שרוצה להתפרנס בכבוד?"

מישאל רניה, אב הבית בבית הספר אבן סינא ברמלה, טוען כי הוא הודח מעבודתו בגלל היותו יהודי. בכתב התביעה שהוגש השבוע לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, טוען רניה כי מנהלת המוסד החדשה, שירז קורמטה, שלחה לגורמים שונים מכתבי תלונה ובהם טענות כוזבות, על מנת להביא לפיטוריו, וזאת לאחר שרניה סירב לעבוד בחגים יהודיים. לטענתו, הדבר נעשה על מנת שתוכל למצוא אב בית ערבי שיוכל לעבוד בחגים אלה. רניה דורש מהנתבעים פיצויים בסך של 230 אלף שקלים.

כיתה אילוסטרציה. ShutterStock
מבירור שערך רניה, התברר כי בבית הספר עדיין לא הוקם ועד מורים, והמורים החתומים על המכתב כלל לא ידעו על קיומו/ShutterStock

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורך דין רון לוינטל, נטען כי קורמטה "השתמשה ונקטה את כל האמצעים בכדי לאתר אב בית מלאום ערבי, וזה בכדי שיוכל הוא לעבוד בחגי ישראל, ודרשה אב בית שדובר את השפה הערבית, ולכן החלה הנתבעת לנקוט כל פעולה בכדי להדיח את התובע מתפקידו בכדי להשיג את מטרתה – ובכך הפרה את חוק שעות עבודה ומנוחה".

רניה טוען כי קורמטה לא הסתדרה אתו מהרגע הראשון, ושלחה מכתבים הכוללים טענות כוזבות לכאורה שבהם נטען כי אינו מתפקד כראוי. חלק מהמכתבים נכתבו גם בשם ועד המורים בבית הספר. מבירור שערך רניה, התברר כי בבית הספר עדיין לא הוקם ועד מורים, והמורים החתומים על המכתב כלל לא ידעו על קיומו. לטענתו, המכתבים נשלחו למנהל סניף ההסתדרות בעיר לוד, למנהלת כוח האדם ברמלה ואף למנכ"ל עיריית רמלה.

"גדלתי בשכונה מעורבת, מצב כזה לא קרה לי"

"היא התנכלה לי מהרגע הראשון", אמר רניה בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה גרם לי להרגיש לא טוב. אני גדלתי בשכונה מעורבת של יהודים וערבים ועבדתי בתור מורה 20 שנה", הוא הוסיף. "קיבלתי תמיד יחס מדהים ומצב כזה לא קרה לי".

רניה סיפר כי בעקבות הטענות נגדו הוציאה אותו העירייה, מעסיקתו הישירה, מבית הספר והציעה לו לעבוד בעבודות גינון. הוא סירב, וכעת נמצא בחופשה ללא תשלום זה חצי שנה עד שתימצא לו עבודה מתאימה. "יש לי ניסיון כמורה בכיר, רישיון לנהל עסק, למדתי שנה בלימודי טכנאים, ואני לא מתבייש לעבוד כשרת או כאב בית", אמר. "אבל לבוא ולעשות עוול לבן אדם שרוצה להתפרנס בכבוד? אני מאוד נפגעתי. התביישתי לצאת החוצה. יש לי את הכישורים האלה ופתאום לא רצו אותי? למה?".

גורם בעירייה מסר בתגובה כי עיריית רמלה "קיבלה את התביעה ולומדת את הנטען בה. תגובת העירייה תועבר בפירוט לבית המשפט". מנהלת בית הספר סירבה להגיב לדברים.

לקריאה נוספת:
מיום ראשון: שביתה ב-53 המכללות הטכנולוגיות
בתי הספר השש-שנתיים יפתחו הבוקר בעיצומים
אפליה ברמלה: ישראלים בקניון, פליטים - בחניון

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

  • עוד באותו נושא:
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully