וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחיו של המחבל ביצע פיגוע טרקטור בשנת 2009"

המחבל שפרץ לבסיס ליד רמאללה הוא יונס רדיידה, בן 30 מבית חנינא. אחיו, מרעי, ביצע פיגוע דומה בירושלים ונהרג. ייתכן שרדיידה ביקש לנקום על צו ההריסה שהוצא לבית המשפחה

חקירת ניסיון הפיגוע במהלכו פרץ פלסטיני אמש (חמישי) לתוך בסיס של צה"ל ליד רמאללה כשהוא נוהג בטרקטור נמשכת. מדיווחי הפלסטינים עולה כי המחבל שפרץ לבסיס הוא יונס רדיידה, בן 30 מבית חנינא שבצפון ירושלים. לטענת הפלסטינים, אחיו, מרעי רדיידה, ביצע פיגוע דומה בירושלים במרץ 2009. הוא נורה אז כשתקף ניידת משטרה עם טרקטור. ייתכן וכבר כעת אפשר להעריך את המניע לפיגוע, שכן מקורות פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות כי משפחתו של רדיידה קיבלה כמה שעות לפני האירוע צו הריסה לביתה שבבית חנינא.

מהתחקיר של אוגדת איו"ש מהאירוע אמש עולה כי סמוך לשעה 19:00 הגיע המחבל כשהוא נוהג בטרקטור לכיוון מחנה רמה הסמוך לכפר א-רם. הטרקטור התקרב לשער הכניסה למחנה והשומר יצא אליו על מנת לבדוק אותו. לפתע שעט נהג הטרקטור לעבר החייל וניסה לדרוס אותו. החייל ניסה להימלט פנימה לתוך העמדה, אך הטרקטור פגע בש"ג בעוצמה והעיף את החייל שנשא נשק ומכשיר קשר. החייל הוטח מספר מטרים לאחור והטרקטור הצליח לחדור לתוך שטח הבסיס, תוך שהוא מתקדם 150 מטרים בתוך רחבת כלי הרכב ופוגע ברכב אחד. בעודו מנסה לפגוע ברכב נוסף מסוג 'דוד' מזהים אותו שני לוחמים, פותחים לעברו באש והורגים אותו. "שני הלוחמים נטרלו את המחבל", סיפר קצין בכיר מאוגדת איו"ש, "בוצע חיפוש על המחבל אולם לא אותר אמצעי נשק או אמצעי חבלה".

פלסטיני פרץ לבסיס צה"ל עם טרקטור ליד רמאללה. דובר צה"ל
הפיגוע אמש/דובר צה"ל

לדברי הקצין הבכיר, החייל שהיה בעמדת השמירה בכניסה לבסיס פעל היטב, וכמוהו גם הלוחמים שהרגו את הפלסטיני. "החייל בעמדת השמירה פעל בצורה טובה מאוד, היה חד ועירני ולמעשה מנע אירוע חמור יותר. שני הלוחמים שירו על המחבל הבינו מהר מאוד שמדובר בפיגוע ופעלו בצורה מקצועית וחדורה כדי לנטרל את המחבל ולמנוע את מסע הפיגוע".

עוד עולה מהתחקיר כי הפלסטיני שנהג בטרקטור ניסה לדרוס את אחד החיילים פעם אחר פעם אולם עמוד בטון מנע זאת. הטרקטור, כך נמצא, הוא בבעלות משפחת המחבל שמתגוררת כאמור בבית-חנינא הסמוכה, ונבדקת אפשרות שרדיידה נשא תעודת זהות כחולה. גורם ביטחוני אמר אמש: "נוצרה מוטיבציה ואווירה לרצוח יהודים ואנחנו צריכים להיערך למקרים דומים. הקושי הוא ששוב מדובר בתרחיש המפגע הבודד. אדם שקם בבוקר, לא משתף אף אחד - והולך לרצוח יהודים".

פיגוע דריסה בירושלים. רויטרס
פיגוע הדריסה ב-2009 בירושלים/רויטרס

ההערכה בצה"ל היא שבעקבות מות הפלסטיני יתקיימו היום הפגנות והפרות סדר באזור. "מדובר באזור בעל חיכוך גבוה, גם ללא קשר למקרה - ואנחנו ניערך להפרות סדר", אמר הקצין שהדגיש כי לא הייתה התרעה ממוקדת על אירוע זה. עם זאת, הוא הוסיף שיש רצף של אירועים מדאיגים גם אם אין ביניהם חוט מקשר. "אנחנו רואים זאת בחומרה רבה ונערכים לקשת של אירועים", סיכם.

לקריאה נוספת:
הצצה למנהרת הטרור שנחשפה; ”סוכל מגה-פיגוע”
סוג חדש של טרור בגדה, ולמערכת הביטחון אין פתרון

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully