וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני פרץ לבסיס צה"ל עם טרקטור ונורה למוות

יהושע בריינר

17.10.2013 / 19:38

הפלסטיני שנהג בטרקטור חדר לבסיס רמה שליד רמאללה דרך השער ואף הספיק לפגוע בכמה כלי רכב צבאיים, אולם הוא נורה בידי חיילים שזיהו אותו. חייל נפצע קל מרסיס

חשד לניסיון פיגוע: פלסטיני פרץ הערב (חמישי) לתוך בסיס של צה"ל ליד רמאללה כשהוא נוהג בטרקטור. קצין וחייל בבסיס רמה, הסמוך לכפר א-רם, זיהו את הפלסטיני שחדר דרך השער ופתחו לעברו בירי - לא לפני שהוא הספיק לפגוע בכלי רכב צבאיים שחנו במקום. כתוצאה מהאש נפצע הפלסטיני באורח אנוש מפגיעת חמישה כדורים בחזה, בידיים ובלסת.

אחרי שווידאו החיילים כי אין על גופו אמצעי לחימה או חגורת נפץ, הוא הועבר לטיפול רפואי במחסום קלנדיה, שם נקבע מותו אחרי 20 דקות של מאמצי החייאה. במהלך התקרית נפצע חייל צה"ל באורח קל מפגיעת רסיס. בעקבות האירוע הוקפצו למקום כוחות צבאיים נוספים, וצה"ל פתח בחקירה.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי נהג הטרקטור הגיע בשעות הערב לשער הכניסה לבסיס וביקש מהחייל השומר בש"ג להיכנס. החייל נכנס אל עמדת השמירה ויצר קשר עם מפקדיו על מנת לבדוק האם ניתן לאשר לפלסטיני להיכנס. נהג הטרקטור ניצל את הרגע הזה כדי לפרוץ את מחסום הכניסה, ונסע לתוך הבסיס תוך שהוא פוגע וגורם נזק לכלי רכב צבאיים. השומר, שהבין כי מדובר באירוע חבלני לכאורה, החל לצעוק ופתח בירי לעבר נהג הטרקטור. לירי הצטרף גם קצין, ויחד עם החייל הצליח לנטרל את הפלסטיני.

חשד לניסיון פיגוע – פלשתיני ניסה לפרוץ עם טרקטור לבסיס ליד רמאללה ופצע חייל, אוקטובר 2013. אורי דיוויס, חדשות 24
הכוחות הצבאיים בזירה/חדשות 24, אורי דיוויס
פלסטיני פרץ לבסיס צה"ל עם טרקטור ליד רמאללה. דובר צה"ל
הטרקטור בתוך הבסיס, הערב/דובר צה"ל
פלסטיני פרץ לבסיס צה"ל עם טרקטור ליד רמאללה. דובר צה"ל
נזק נגרם לכלי הרכב/דובר צה"ל

האזור בו אירעה התקרית

האירוע הזה מהווה המשך לרצף התקריות הלאומניות של החודש האחרון. רק לפני שבוע חדרו שני פלסטינים לברוש הבקעה, שם רצחו את אל"מ במיל' שריה עופר. שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, עצרו את החשודים ברצח, עודה פריד טאלב חרוב, בן 18, ובשיר אחמד עודה חרוב, בן 21, שניהם מהכפר דיר סאמת שבאזור חברון, והם הודו בחקירתם בביצוע המעשה. כמו כן, הם סיפרו כי הגיעו כבר לבית הנרצח לפני כשבועיים, אולם לא ביצעו אז את המעשה. מידע זה תואם למידע שמסרה אשת הנרצח בתחקורה בדבר הגעת צעירים מאזור חברון לביתם של בני הזוג, בנסיבות מחשידות.

שבוע קודם לכן אותרה ליד קיבוץ עין השלושה מנהרת טרור שחפרו הפלסטינים מעזה לישראל, ככל הנראה במטרה להוציא לפועל פיגוע או חטיפה. מדובר באחת המנהרות הארוכות והגדולות ביותר שאותרו לאורך גבול עזה-ישראל.

לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה פעלו בתוכה וגילו כי היא נחפרה בלב האזור הבנוי בשטח הפלסטיני לאורך 1.7 קילומטרים ובחלק מסוים היא אף מסתעפת. מבחינת המנהרה נמצא כי היא מורכבת מאריחי בטון יצוקים בגובה של מטר ו-70 סנטימטרים בממוצע בעומק שנע 15 ל-20 מטרים במעבה האדמה. בתוך המנהרה אותרו השקים שבאמצעותם הוציאו את החול אל מחוץ למנהרה, חטיפים ששימשו את החופרים למאכל, כפפות, חוטי קו טלפון וחשמל, ציוד חפירה ופריטים נוספים שהותירו פעילי הטרור.

לקריאה נוספת:
הצצה למנהרת הטרור שנחשפה; ”סוכל מגה-פיגוע”
”האירוע בבקעה מדאיג, אך לא קשור לרצח החיילים”
סוג חדש של טרור בגדה, ולמערכת הביטחון אין פתרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully