וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לזקן: "הגיוני שאת ומסר שמתם לאולמרט מוקש?"

גלעד גרוסמן

17.10.2013 / 17:43

השופט שאל את מנהלת לשכתו של אולמרט לשעבר כיצד ייתכן ששני נאמניו הכשילו אותו: "התביעה תטען שכולם פעלו ביחד". זקן: "עשיתי טעות שלקחתי את הכסף, אבל לא סיפרתי לאהוד"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

"לא יכולתי לחבר את אולמרט לדכנר", כך הסבירה היום (חמישי) שולה זקן במהלך חקירתה הנגדית את העובדה שלא יידעה את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על 60 אלף השקלים שקיבלה מעד המדינה המנוח שמואל דכנר, ושאותם לדבריה נתנה לעורך הדין אורי מסר כדי לכסות את הגירעונות שצבר אולמרט בבחירות. זאת בניגוד לסכומים נמוכים יותר שעליהם דיווחה לאולמרט. השופט תמה כיצד ייתכן ששני אנשי שלומו של אולמרט הכשילו אותו: "יש אפשרות אחרת, שהתביעה תגיד הם פעלו כולם יחד, בכנופיה".

קודם לכן העידה זקן, לשעבר מנהלת לשכתו של אולמרט, כי מעולם לא ביקשה מדכנר סכום מדויק וכי לא קיבלה ממנו כסף באמצעות גורם שלישי, וכי העבירה כסף למסר לאחר שזה אמר לה כי ישנם גירעונות שאולמרט צבר בבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-1998. עם זאת, היא לא נתנה הסבר מדוע לא העבירה את כל הכסף למסר. כאשר נשאלה על ידי פרקליטו של אולמרט, עורך הדין רועי בלכר, מה תאמר אם מסר יגיע להעיד ויכחיש זאת, השיבה: "אני כבר אמרתי שלקחתי ארבעים אלף, יכולתי להגיד שלקחתי גם מאה אלף. הוא חבר שלי, הוא יקר לי גם היום. אני אוהבת את האיש הזה, גדלתי איתו, אבל באיזשהו מקום כל אחד צריך לחיות עם המצפון".

השופט דוד רוזן שאל את זקן האם הדברים לא מחזקים את עמדת התביעה, לפיה מדובר בכספי שוחד, ולכן לקחה חלק לעצמה. "את אומרת לי את גרסת התביעה, התביעה יכולה לשבת ולהגיד אנחנו את שלנו עשינו", אמר. "הם טוענים כי דכנר נתן לך 100 אלף שקל, שולה לא מעניינת אותו אלא אולמרט, שבאמצעותך הגיע אליו. הכסף הגיע אליך, את מאשרת את מה שדכנר אמר. את אומרת 'הורדתי לי 40 ואת ה-60 לא סיפרתי לאולמרט', זה בדיוק כל מה שהתביעה טוענת". בכך רמז השופט כי מדובר בשוחד, שכן לקחה "נתח" מהסכום שהועבר. "הוא לא היה מוכן לתת כסף לכיסוי הגירעונות בשום אופן, אלא נתן לי כסף. לכן הפקדתי את זה בחשבונות של בני משפחתי, כדי שהוא יחשוב שהפקדתי את זה לעצמי", אמרה זקן בתגובה.

שולה זקן מגיעה למתן עדות במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי ת"א. יוסי אלוני, ספק 500
"התביעה תטען 'דכנר נתן לך 100 אלף שקל, שולה לא מעניינת אותו אלא אולמרט, שבאמצעותך הגיע אליו'"/ספק 500, יוסי אלוני

אולם, השופט הקשה: "גם מסר יהודי יקר לא פחות ממך, את הורדת לעצמך 40 אלף. אולי אורי מסר הוריד לעצמו קופה קטנה?". השופט תמה כיצד ייתכן שעל סכומים נמוכים בהרבה סיפרה לאולמרט ועל הכסף מדכנר לא סיפרה. "יש שתי אפשרויות, או שמסר היה אדם נפלא וישר ואת הורדת לעצמך, את גנבת לעצמך, או שאת ידעת שכמו שלקחת כסף לעניינים שלך גם אורי מסר יכול להוריד לעצמו איזה קופה קטנה, ואת לא מוכנה שהוא לא יעביר את זה, אז סיפרת לאולמרט על הכסף". על כך השיבה זקן: "זה מעולם לא קרה".

בחקירה הנגדית טענה זקן כי לא ידעה שדכנר מעורב בפרויקט הבנייה של הולילנד, ולא ידעה מדוע הוא מסתובב בעירייה. "את יודעת כמה בסטיונרים מגיעים לעירייה כדי שיאשרו להם בסטה? מה זה מעניין אותי? ומה עם כל היזמים שמגיעים למהנדס העיר? אני יודעת שהוא בא אלי להגיד שלום בלי קשר לעבודה", אמרה זקן.

כשנשאלה בנוגע להתרשמות של אולמרט על דכנר, לאחר שבעדותו טען כי חשב שמדובר במאכער מניפולטיבי, השיבה כי הוא לא שיתף אותה בדברים, וחבל לה על כך, כי אז הייתה מפסיקה את הקשר עם דכנר. התובעת, אתי בנדור, תהתה כיצד ייתכן שאולמרט, האדם הקרוב ביותר אליה, ראה את דכנר בצורה כל כך קיצונית, ואילו היא ראתה בו חבר. "זה בלתי מתקבל על הדעת?", אמרה. "זה באמת נראה לא מתקבל על הדעת, אבל זה רק מראה שלא לחשתי על אוזנו של אולמרט דברים הנוגעים לדכנר", השיבה זקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שולה זקן מגיעה למתן עדות במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי ת"א. דרור עינב
"נניח שהוא ביקש ממני דברים, מה עשיתי עם הבקשות שלו? פתחתי דלתות? תראו דלת אחת". זקן מגיעה לבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

זקן נשאלה האם דכנר התקרב אליה כדי להגיע אל אולמרט. "נניח, מה נתתי לו?", השיבה. "לאן את מכוונת? כמה פגישות היו לו בעשר שנים עם אולמרט? לא תפילו עלי את מה שלא עשיתי. עשיתי את העבודה שלי. נניח שהוא ביקש ממני דברים, מה עשיתי עם הבקשות שלו? פתחתי דלתות? תראו דלת אחת. דיברתי עם ראשי אגפים? תביאו ראש אגף אחד". עורכת הדין בנדור הקשתה ושאלה כיצד ייתכן שאולמרט הניח שדכנר ראה ביחסיו עם זקן "אלמנט של שלח לחמך", ואילו היא לא הבינה זאת. "הוא התכוון שאולי דכנר חשב ככה, אבל אני יודעת איך אנחנו התנהלנו, משפט כזה לא היה יכול להיות במסגרת העבודה שלנו. לא כך אהוד חינך אותנו לעבוד", ענתה זקן.

"מסר יכול היה להאיר את עיני"

"אני יכולה להתמודד רק באמצעות האמת", אמרה זקן. "עשיתי טעות שלקחתי את הכסף, אבל לא סיפרתי לאהוד". התשובה לא סיפקה את השופט רוזן: "את האישה הכי נאמנה לאולמרט וגם הוא אדם יקר לך, את אומרת 'אני פועלת לא כחוק ואני יודעת את זה, ואני לא מעדכנת אותו'. לפחות היית מעדכנת אותו, אולי הוא היה אומר לך 'אני לא רוצה שזה ילכלכך אותי שזה יפגע בשמי'. את אומרת שאת מסבכת אותו, שמה לו מוקש ולא מזהירה אותו. את אומרת לקחתי והטמנתי מוקש בידיעתו של מסר, שני הנאמנים שלו הלכו והכשילו אותו. יש אפשרות אחרת, שהתביעה תגיד הם פעלו כולם יחד, בכנופיה".

על כך השיבה זקן: "אני שיתפתי אדם כמו אורי מסר, שהוא עורך דין, שהוא חבר שנים וגדלנו ביחד, הלכנו יד ביד ביחד. אמרתי לו מאיפה הכסף הזה. למה אני צריכה את אהוד? יש לי את אורי. אני צריכה להגיד לעורכי הדין אהוד אולמרט ואורי מסר אם זה בסדר או לא בסדר? לי יש את אורי מסר אני נותנת לו ואומרת לו מאיפה זה מגיע. הוא יכול היה להגיד לי תחזירי את זה, הוא יכול היה להאיר את עיני, הוא לא התייחס לזה".

בשלב מסוים התפרצה זקן על התובעת. "אחרי מה שאני עברתי להביא אותי למצב הזה? אין לי שום סיבה להישבר פה ולא באף מקום אחר. יש לי משפחה, אני לא אברח מהארץ, ולא צריך להוציא צו עיכוב יציאה מן הארץ. זו המדינה שלי, אני שירתי אותה, תתביישו לכם לבייש אותי, לבקש צו עיכוב יציאה מהארץ. אני צריכה להתמודד עם כל הדברים. פה גם אם תרצו אותי חודש אני אענה על הכל".

משפט הולילנד - כותרות נוספות:
שולה זקן משנה גרסה: "נמאס לי שהכל עלי"
בעיצומו של משפט הולילנד: שולה זקן אושפזה
עדותה של זקן הופסקה: "בזבזתי את הכסף מדכנר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully