וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשן בשמי סידני: שריפות ענק במאה מוקדים באוסטרליה

יותר מ-1,500 כבאים נאבקים בשריפה הקשה ביותר באוסטרליה זה עשור. עד כה לא דווח על נפגעים. שירותי הכיבוי חוששים שמאות בתים עלו באש: "זה המקרה הגרוע ביותר שיש"

צילום: רויטרס, טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בדרום-מזרח אוסטרליה משתוללות זה יומיים שריפות קוצים ענקיות, ויש חשש שהאש כבר כילתה מאות בתים. האש עדיין פועלת ב-100 מוקדים במחוז ניו סאות וויילס, וסידני כוסתה ענני עשן סמיכים. עד כה לא דווח על הרוגים.

יותר מ-1,500 כבאים נאבקים בשריפה, הנחשבת לנרחבת ביותר שהתפשטה באוסטרליה זה עשור. אלפי אנשים פונו מבתיהם, מחשש שהרוחות החמות והטמפרטורות הגבוהות ילבו את האש. היום חלה התקררות קלה במידות החום, אך ביום שבת וביום ראשון צפויה התחממות באזורים שבהם משתוללות השריפות.

רשויות הבריאות בסידני פרסמו אזהרת זיהום אוויר אחרי ששמי העיר כוסו בעננים כתומים סמיכים. העשן האפיל על אתרי התיירות המפורסמים, בהם בית האופרה וגשר הנמל.

סידני אפופת עשן בשל שריפה עזה בדרום אוסטרליה. אוקטובר 2013. GettyImages
גשר הנמל ובית האופרה של סידני, מתחת לשמיים השחורים/GettyImages

אחד האזורים שניזוקו באופן המשמעותי ביותר הוא רכס ההרים הכחולים, כמאה קילומטרים ממערב לסידני. כ-30 בקתות נשרפו לחלוטין בספרינגווד, אך הכבאים טרם הצליחו להיכנס לעיר כדי להעריך את מידת הנזק המלאה. מחקירה ראשונה עולה כי השריפה פרצה כאשר כבל חשמלי נקרע בשל רוח עזה, והניצוצות העלו באש שדה קוצים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סידני אפופת עשן בשל שריפה עזה בדרום אוסטרליה. אוקטובר 2013. GettyImages
מגרשי הקריקט בסידני כוסו בעלטה פתאומית/GettyImages

מפקד שירותי הכיבוי בניו סאות וויילס, שיין פיצ'סימונס, אמר כי הציבור צריך להתכונן של נזק והרס נרחב, וכי יידרשו כמה ימים כדי להשתלט על הלהבות. "זה המקרה הגרוע ביותר שיש", אמר, "יהיה זה נס אם לא נאבד מאות בתים. החשש האמיתי, כמובן, הוא שיהיו גם אנשים בתוכם".

השריפה הקטלנית ביותר באוסטרליה הייתה ב-2009. 173 בני אדם נהרגו באש שהתפשטה במחוז ויקטוריה.


לקריאה נוספת
תיעוד נדיר באוסטרליה: "טורנדו אש" בגובה 30 מטרים
השריפה ב-2009: אסון הטבע הכבד בתולדות אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully