וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: "טורנדו אש" בגובה 30 מטרים באוסטרליה

19.9.2012 / 16:25

במאי שחיפש אחר אתר לצילום סרט מצא עצמו מתעד תופעת טבע נדירה - סילון אש שנלכד בסופת טורנדו מסוג נדיר. לדבריו, הסופה דמתה מטוס קרב שממריא לאוויר. צפו בתיעוד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לפעמים המציאות עולה על כל דמיון: במאי קולנוע שחיפש אחר אתר צילומים לסרט חדש, לא תיאר לעצמו שיזכה לתעד פעלול מרהיב שלא נרקח באולפנים משוכללים, אלא על ידי הטבע בכבודו ובעצמו - שריפת יער שנלכדה במערבולת של סופת טורנדו בצפון אוסטרליה.

הבמאי, כריס טנגאיי, הצליח לתעד את כל האירוע, בו סילון אש בגובה 30 מטרים הזדקף מן הקרקע. למרות הגובה הרב ומשך הזמן הארוך בו נמשך "טורנדו האש", לבסוף הוא כבה ולמרבה המזל לא הספיק לגרום לנזק.

סופה לוהטת: "טורנדו אש" נדיר תועד במצלמה. רויטרס
תופעה שנגרמת כאשר שריפת קוצים נלכדת במעין טור מסתובב של אוויר חם. הטורנדו באוסטרליה/רויטרס

לדברי הבמאי, אירועים דומים של "טורנדו אש" נמשכים בדרך כלל כשתי דקות בלבד, אך הטורנדו שצילם ארך לא פחות מ-40 דקות. הוא סיפר לכלי תקשורת אוסטרליים כי תופעת הטבע הנדירה "נשמעה כמו מטוס קרב".

תופעת "טורנדו האש" ידועה באוסטרליה גם בשמות "מערבולת אש" או "אש השטן". התופעה נגרמת כאשר שריפת קוצים נלכדת במעין טור מסתובב של אוויר חם. יצויין כי בחורף האחרון סבלה אוסטרליה מגל שריפות ענק במערב המדינה, שלו קדמו שיטפונות כבדים וסופות ציקלון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully