וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: חברה שמקבלת פטור ממס צריכה להתחייב לאי פיטורים

יו"ר ההסתדרות כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בנושא פיטורי העובדים הצפויים בחברת טבע. "שר האוצר אמר לי שהוא רואה איתי עין בעין - נצליח לשמור על עובדי טבע ועל טבע חזקה"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

"הממשלה חייבת להחזיר את הסעיף שאומר שחברה שמקבלת פטורים ממס צריכה להתחייב לתעסוקה מצד אחד ולאי פיטורי עובדים שרירותיים מצד שני", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במסיבת עיתונאים מיוחדת בנושא כוונת חברות הענק טבע ובזן לבצע פיטורי עובדים בהיקף גדול.

עיני ציין כי הוא פועל בשיתוף פעולה עם שר האוצר יאיר לפיד, אשר לדבריו רואה איתו עין "בעין" ומעדכנו אודות שיחות עם גורמים מטבע. "אני מקווה שבכוחות משותפים נצליח לבטל את רוע הגזרה", אמר עיני. הוא הוסיף כי הוא מתוכנן להיפגש היום עם מנכ"ל החברה ג'רמי לוין, "כשהמטרה שלי היא לנסות לעצור את הפיטורים פה במדינת ישראל".

יור ההסתדרות עופר עיני בפגישה ראשי ועד העובדים של חברת טבע, אוקטובר 2013. דרור עינב
"אם מדובר בתופעה משקית נצטרך לייצר פתרונות ביחד עם הממשלה והמעסיקים". עיני במסיבת העיתונאים/דרור עינב

יו"ר ההסתדרות קשר בין הצלחתם של עובדי טבע לבין הצלחת החברה בכללותה. "בטבע העובדים מאוגדים, ישנם ועדים טובים שעושים את עבודתם נאמנה. ביחד אני מאמין שבסופו של תהליך נצליח לשמור על עובדי טבע אבל גם נצליח לשמור את טבע חזקה. טבע חזקה שווה עובדים חזקים, טבע שתמשיך להתפתח ולקלוט עוד עובדים, בטח ובטח בפריפריה".

הוא הביע דאגה גם מגלי פיטורים בחברות אחרות במשק. "אנו בודקים באמצעות ראשי המרחבים אם זו תופעה נקודתית או תופעה משקית. בתופעה הנקודתית, שהיא לא פשוטה, נצטרך נטפל במלוא הכוח", אמר עיני, "אבל אם חלילה זה הולך לגלוש למפעלים אחרים, ברמה של משבר כלכלי, אין ספק שנצטרך ביחד עם הממשלה והמעסיקים לייצר פתרונות בדומה לאלו שעשינו ב-2008 ו2009-. אני מזכיר שהיה משבר כלכלי גדול והצלחנו לעבור אותו בהצלחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פיטורים של מאות

ביום חמישי האחרון הודיעה טבע כי תפטר 5,000 מעובדיה ברחבי העולם, המהווים 10% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, ולפי ההערכות כמה מאות מהם יהיו מתוך 7,500 עובדיה בישראל – כל זאת כחלק מתהליך התייעלות נרחב בחברה.

בראשית השבוע נודעד כי גם חברת בתי זיקוק הנפט בחיפה עומדת בפני גל פיטורים המוני. לפי פרסומים בעניין, בז"ן צפויה לפטר 240 מעובדיה, זאת בשל קשיים כלכליים אליה נקלעה לאחרונה החברה.

אתמול, בפתח מושב החורף של מליאת הכנסת, נאם שר האוצר יאיר לפיד והגיב לדבריה של יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' כי על המדינה למנוע את פיטוריהם של עובדי חברת טבע. לפיד אמר כי שוחח עם מנכ"ל החברה ג'רמי לוין והביע בפניו את "חוסר הנחת העמוק" שלו מהפיטורים הצפויים. "ביקשתי מהם להפחית משמעותית את מספר המפוטרים", אמר לפיד. "הזכרתי להם שהיחסים בין הממשלה לחברה הינם דו-צדדיים. ממשלות עבר נתנו לטבע הטבות מס גדולות שדעתי אינה נוחה מהן, ואם אני הייתי שר האוצר אז זה לא היה קורה". לפיד הוסיף כי "רשות המסים בראשותי מנהלת היום דיונים עם טבע על הרווחים הכלואים והטבות המס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully