וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' על נאום נתניהו: "אף מילה על 'טבע'?"

14.10.2013 / 18:01

יו"ר האופוזיציה עלתה לנאום במושב הפתיחה של הכנסת ועברה מיד למתקפה נגד ראש הממשלה. יחימוביץ' הגדירה את הפיטורים ההמוניים בחברת הענק כ"פיגוע המוני" ו"מעשה קניבליזם"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' עלתה היום (שני) לדוכן הנואמים באולם מליאת הכנסת, במסגרת פתיחת מושב החורף של הכנסת, וסימנה את המטרה – ראש הממשלה בנימין נתניהו. יחימוביץ' שעלתה לנאום מיד לאחר נתניהו, הביעה את פליאתה על כך שראש הממשלה נמנע בנאומו מלהתייחס לכוונת חברת "טבע" לפטר כ-800 עובדים במפעליה בישראל.

"אף מילה על טבע?", שאלה יחימוביץ', "800 משפחות, שזה כמה אלפי אנשים שיוטלו עכשיו בבת אחת למציאות של ייאוש, אבטלה ועוני. זה פיגוע המוני. אתה ראש הממשלה שלהם". לאור העובדה שנתניהו התייחס בנאומו בעיקר לנושאים האיראני והפלסטיני, פנתה אליו יחימוביץ' ואמרה: "יש לי בשבילך בקשה פחות מורכבת מאיראן והפלסטינים: את אותו כובד ראש מוצדק ביותר אני מבקשת ממך לגלות כלפי עניין טבע. תתקשר לג'רמי לוין (מנכ"ל טבע – ע"נ) ותודיע לו שהוא לא מפטר אף אחד. מי כמוך יודע שיש לך את כל הכלים בעולם לעשות זאת. הפיטורים האלו של חברה ששילמה כמעט 0% מסים הם מעשה של קניבליזם. אין מילה אחרת".

מליאה- יחימוביץ' במושב החורף של הכנסת, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"מישהו שם חשב לעצמו שאולי לא רק עובדי שכר מינימום יפוטרו?". יחימוביץ' על דוכן הנואמים/נועם מושקוביץ

"לטבע יש רווח של חמישה מיליארד דולר בשנה. איך זה מתיישב עם היגיון וציונות?", תהתה יו"ר האופוזיציה, "המנכ"ל ג'רמי לוין מרוויח 15 מיליון שקל בשנה. טבע נוסדה על כנפיו של חזון ישראלי הודות לפיתוח מדעי במכון ויצמן. אלי הורוביץ (היו"ר הקודם ומנכ"ל החברה לאורך שנים ארוכות. ע"נ) לא היה נותן לזה לקרות". יחימוביץ' פנתה לשר האוצר יאיר לפיד: "כששאלת אותו (את לוין – ע"נ) בנימוס אם הוא מוכן להתחיל לשלם מסים, מה הוא ענה לך? הרי באותו הזמן הטלת עוד מסים על מעמד הביניים".

יחימוביץ' המשיכה ואמרה: "גם מסקרן אותי לדעת: מי הצביע בטבע בעד ומי נגד? האם עלה על דעתכם להשתמש במיליארדי השקלים כדי לשמור על העובדים שלכם גם בתקופות שהן סתם טובות מאוד ולא מצוינות? כל דירקטור בטבע מרוויח על כל ישיבה יותר מ-7,000 שקלים. יו"ר הדירקטוריון מקבל החזרי נסיעות של 2.5 מיליון שקל בשנה. מישהו שם חשב לעצמו שאולי לא רק עובדי שכר מינימום יפוטרו? למה טבע לא משלמת מסים - כדי לייצר מקומות עבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"למה האפוקליפסה הזאת? עברנו את פרעה"

בנאומה עסקה יו"ר האופוזיציה גם בנושא הגרעין האיראני, וליתר דיוק, באופן בו הנושא הוצג קודם לכן על ידי ראש הממשלה: "אין קואליציה ואין אופוזיציה. כל תיאור העובדות של נתניהו מדויק. אין מחלוקת שיש לנו לשמחתנו את העוצמות הדרושות להגן על עצמנו, ואם לא תהיה ברירה כל האופציות מונחות על השולחן וזאת לא קלישאה". אך לצד זאת הדגישה יחימוביץ': "יש מחלוקת על האסטרטגיה שאתה נוקט - ההכרה העמוקה שגורלנו בידינו, אבל זה לא אומר שתמיד אנחנו האקדוחן הבודד שעליו לירות במו ידיו בכל אויב".

מליאה- נתניהו בפתיחת מושב החורף של הכנסת, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"אף מילה על טבע?". נתניהו נואם בתורו לצד הנשיא פרס ויו"ר הכנסת ואדלשטיין/נועם מושקוביץ

"אני חולקת עליך שאיראן היא סכנה לקיומו של העם היהודי והמפעל הציוני", טענה יחימוביץ', "למה האפוקליפסה הזאת? עברנו את פרעה ואת הגלות ואת חורבן הבית ואת האינקוויזיציה, את השואה. לא נשקפת סכנה לעצם גורלו ועתידו של העם היהודי, אנחנו לא בגלות. יכול להיות שהעתיד הוא לא כל כך פסימי? שיש תקווה? ויש על מה לחלום? קץ האנושות, נשורת גרעינית – נכון, יש בעתיד סכנות אבל העתיד תלוי במציאות שאנחנו ניצור במו ידינו - זאת מהות הציונות".

בנושא שיחות המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלסטינית ביקשה יחימוביץ' מנתניהו שיעדכן את חברי הכנסת במתרחש במסגרתן. יחימוביץ' קבלה על מספר הפגישות המועט שהתקיימו עד כה ודרשה להאיץ את קצב המשא ומתן. כמו כן, שאלה יחימוביץ' האם הממשלה נערכת למצב בו השיחות ייכשלו, ובמקביל חזרה על הצהרותיה הקודמות בנושא ואמרה נתניהו: "אני שוב מתחייבת שנעניק רשת בטחון פוליטית אם תרהיב עוז ותפרוץ קדימה. זאת הבטחה חקוקה בסלע. אבל לא לריטואל אלא למפנה של ממש".

עוד בנושא:
נתניהו: כלכלת איראן קורסת, חייבים להמשיך ללחוץ

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully