וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לאיראן? חיל האוויר ערך תרגיל נרחב בצפון

15.10.2013 / 9:09

גורמי צבא אישרו כי תרגיל מטוסי קרב חריג בהיקפו התקיים אמש בגבול הצפון, כולל מעל הים. גורם ביטחוני: "צה"ל נערך לשינויים באזור, התרגיל מאותת על כוונותיו הרציניות"

צילום: דובר צה"ל, ערוץ הכנסת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדבר על הצורך בהשארת האופציה הצבאית נגד איראן על השולחן, קיים חיל האוויר תרגיל במתווה רחב מאוד. גורמי צבא אישרו הבוקר (שלישי) כי אמש התקיים תרגיל רחב של חיל האוויר הישראלי בגבול הצפון, לרבות מעל הים התיכון. הגורם הדגיש כי התרגיל היה חריג בהיקפו.

שני מטוסי F-15 של חיל האוויר. משרד הביטחון
מטוסי F-15 של חיל האוויר/משרד הביטחון

גורם ביטחוני התייחס לתרגיל, ואמר: "בתקופה האחרונה מתרחשים שינויים במזרח התיכון. צה"ל נערך במעגלים קרובים ורחוקים לשינויים הללו, והתרגיל אמש נועד לאותת על הכוונות הרציניות של צה"ל להתמודד עם הבעיות הללו ולסכל אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בשבוע שעבר: צה"ל דימה תקיפה לטווח ארוך

התרגיל הנוכחי בא לאחר שביום חמישי האחרון פרסם חיל האוויר תיעוד מתרגיל מיוחד שביצעו טייסות קרב, שנועד לתרגל יכולות טיסה לטווחים רחוקים. המשמעות מהתרגיל שבוצע בשבוע שעבר, ושכלל גם תרגול של תדלוק אווירי, היא שמדובר בהכנה לטיסה ליעדים מ"המעגל השלישי" - בהם גם איראן.

"כשמדברים על 'כל האופציות על השולחן', ניתן להבין שמדובר גם על אופציות צבאיות", נכתב באתר הרשמי של חיל האוויר. "חיל האוויר, הזרוע הארוכה של צה"ל, היא האחראית למימוש האופציה - אם תידרש - ולצורך כך בטייסות מתרגלים ומחזקים את קשת היכולות, בין השאר, גם בטיסות ארוכות טווח. בתחום הזה נדרש חיל האוויר לפתח יכולת פעולה רלוונטית, מפעולה ממוקדת ועד לפעולה רחבה".

גורמים שונים מעריכים כי חשיפת האימון נועדה להראות את הכוונות האמיתיות של ישראל בדבר האפשרות של תקיפת מתקני הגרעין באיראן - כמו גם להציג הלכה למעשה ש"כל האופציות על השולחן". גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי ישראל אמנם "נותנת צ'אנס" למשא ומתן בין ארצות הברית לאיראן, אבל ציין כי הקלה בסנקציות או עסקה גרועה לישראל עשויה "להוביל לחציית קו אדום שישראל לא תסכים עמה".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עוד בנושא:
ברקע המו"מ עם איראן: צה"ל דימה תקיפה לטווח ארוך
ניסוי מוצלח: מסוק העתיד של צה"ל תדלק מטוס באוויר
צפו: הצצה לאימוני מטוס העתיד של צה"ל בבריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully