וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הצצה לאימוני מטוס העתיד של צה"ל בבריטניה

15.9.2013 / 12:01

חיל האוויר הבריטי כבר קיבל לידיו שלושה מטוסים מסוג F-35, שצפוי להגיע לישראל לשימוש מבצעי ב-2018. בסרטון שפרסמה היצרנית ניתן לראות נחיתות, המראות ותמרון אווירי

עריכה: יאיר דניאל

חברת לוקהיד מרטין האמריקנית הפיצה בסוף השבוע האחרון סרטון המאפשר הצצה לאימוני הצבא הבריטי על מטוס F-35 – מטוס הקרב העתידי של חיל האוויר הישראלי. בסרטון ניתן לראות את טייסי חיל האוויר הבריטי ואנשי מערך התחזוקה מסכמים סדרת ניסויים, שכללו טיסה מנושאת מטוסים, נחיתות, המראות ותמרון אווירי, כולל דיון בסוגיות תחזוקה.

חיל האוויר הבריטי קיבל עד כה שלושה מטוסים מסוג F-35. שניים מהם מדגם B, המאפשר נחיתה אנכית, ואחד מדגם A, בדומה לדגם שרכשה מדינת ישראל. בתוך כך, מאחורי הקלעים עדיין מנהלת ישראל מגעים לרכישת טייסת חמקן נוספת, בנוסף לטייסת הראשונה שאמורה לנחות כאן החל מ-2018.

הצצה למטוס העתיד של חיל האוויר הישראלי.
הטייסים ואנשי התחזוקה מסכמים סדרת ניסויים, שכללו טיסה מנושאת מטוסים, נחיתות, המראות ותמרון אווירי

"עם המטוס הזה, העבודה שלך הופכת לקלה בהרבה", מספר בסרטון אחד מאנשי הצוות הבריטי. "המשימה הופכת לפחות מלחיצה, כך שמדובר במטוס בטוח בהרבה". סגן מפקד הצי המלכותי, רובין טרווינרד-בוייל, הוסיף כי המטוס מתפקד בצורה מעולה. "יש לנו ניסיון קודם עם ה-DT-1 מלפני כמה שנים, ואז ראינו שה-F-35 מסתגל לסביבה הזו היטב", הסביר. "כעת אנו מותחים את הגבולות אף יותר. נשיאת ציוד, תעופה בזמן לילה. מדובר באמת במתיחת הגבולות, כדי לוודא שלחיל הנחתים תהיה יכולת התפעול הטובה ביותר שניתן להעניק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס חמקן מדגם F-35 שעתיד להיכנס לשירות חיל האוויר. AP
יגיע לבשלות מבצעית ב-2018. מטוס F-35/AP

ישראל צפויה להיות הלקוח הבינלאומי הראשון מחוץ לארצות הברית שתזכה בטייסת מבצעית של מטוסי F-35, כלומר כזו שבשלה מספיק לבצע באמצעותה תקיפות. בראיון שנערך לאחרונה עם סגן נשיא היצרנית לוקהיד מרטין, סטיב אובראיין, במגזין "אוויאיישן וויק", הוא אמר: "ישראל תהפוך למפעילה הראשונה בעולם של המטוס", שיגיע לבשלות מבצעית ב-2018.

"ישראל צפויה לקבל עם המטוסים גרסאות חדשות של טילים, בהן טילי פיתון של רפא"ל, שיעברו התאמה למידותיו של המטוס כדי לשמור על יכולותיו החמקניות", הוסיף אובראיין. לדבריו, המטוסים תוכננו להשתתף בקרבות בתצורת רשת, כך שכל מטוס חולק את המידע שברשותו עם היתר, וייתכן גם חיבור לתקשורת לוויינית, שתקשה עוד יותר על איתורו במשימות ארוכות טווח.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עוד בנושא:
מטוס העתיד: ישראל - הראשונה שתקבל טייסת מבצעית
צפו: מטוס העתיד של צה"ל משגר טיל לעבר מטרה בים
איך ייקרא בישראל מטוס הקרב העתידי של חיל האוויר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully