וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש נדירה בדמשק: מאות תושבים נמלטו מהעיר

המשטר בדמשק והסהר האדום אישרו כי יותר מאלף תושבים נמלטו מרובע מעדמיה אל האזורים שבהם לא מתנהלים חילופי אש. מנהל פקחי הנשק: האש מונעת מאיתנו גישה לכל האתרים הכימיים

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

הפסקת אש נדירה בפרבר של דמשק העניקה אמש (ראשון) ליותר מאלף תושבים הזדמנות להימלט מבתיהם, ולעזוב את אזורי הקרבות הסוערים. הודעות מקבילות של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית ושל הסהר האדום, מעלות כי כוחות הממשלה ולוחמי המורדים נצרו את האש לפרק זמן קצר ברובע מעדמיה, מדרום-מזרח למרכז הבירה הסורית.

בתמונות ששידרה הטלוויזיה הסורית נראו עשרות נשים וילדים צועדים לעבר חיילים המברכים את פניהם. ואולם, חרף ההצלחה הנדירה בפינוי האזרחים, לא הותר לעובדי סיוע להיכנס לרובע הנצור כדי להגיש עזרה הומניטרית ליתר האזרחים. אמש הודיע הצלב האדום כי רעולי פנים חטפו שישה מאנשיו בצפון-מזרח סוריה ואת המלווה של הקבוצה מטעם הסהר האדום. שלושה מהחטופים שוחררו היום.

חייל של צבא סוריה בשכונת ג'ובאר שבמזרח דמשק. אוקטובר 2013. AP
חייל מלווה טנקים של צבא סוריה בדמשק, בחודש שעבר/AP

לפי הדיווחים השונים, מאות נשים וילדים הצליחו לצאת מדמשק ולהגיע לעבר הפרברים הרחוקים יותר שנתונים בשליטה מוחלטת של הממשל, ושנחשבים בטוחים יותר. יש דיווחים סותרים על מספר הנמלטים: חאלד ארקוסי, מנהל המבצעים של הצלב האדום, אמר כי 1,500 אזרחים פונו, ואילו שרת הרווחה הסורית, כנדה שמאט, אמרה כי מספרם הגיע ל-3,000.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הפקחים סיירו ברבע מהאתרים לייצור נשק כימי

רובע מעדמיה הוא אחד מפרברי דמשק שהותקפו בנשק כימי בחודש אוגוסט. ראש הארגון למניעת נשק כימי (OPCW) אחמט אוזומקו, אמר היום כי חילופי האש העזים מונעים מאנשיו להגיע לכמה אזורים חשובים בסוריה.

בראיון ראשון מאז שזכה הארגון בפרס נובל לשלום, אמר אוזומקו לבי-בי-סי כי הפקחים ביקרו כבר ב-5 מ-20 אתרים בהם סוריה מסוגלת לייצר נשק כימי.

הוא הזהיר כי כמה מדרכי הגישה לאתרים הללו חולפות באזורים הנשלטים על-ידי המורדים. "אנו קוראים לכל הצדדים בסוריה לתמוך במשימה שלנו ולשתף פעולה. המשימה שלנו מאתגרת מספיק גם כך", אמר.

לקריאה נוספת
אסד: איני זקוק לנשק כימי כדי לשתק את ישראל
תיעוד ראשון: פקחים מסיירים במתקן נשק כימי בסוריה
הארגון למניעת נשק כימי ראוי לשבח, אך לא לפרס נובל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully