וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשיכה בלשון שהצילה אדם ממוות בידי דוב שחור

ז'יל סיר צעד להנאתו ביער בקנדה כשלפתע התנפל עליו דוב שחור. הוא נהדף אל הקרקע, אולם התעשת ואחז בלשונה של החיה האימתנית. "אמרתי לעצמי: אם תפגע בי, אני אפגע בך"

עריכה: יאיר דניאל

מה שהתחיל בתור יום שגרתי עבור ז'יל סיר הקנדי הפך באחת למפגש אימתני עם דב שחור ענק. אלא שסיר התעשת, ולמרות שהחיה הענקית הסתערה עליו בשיניים חשופות, הוא תפס את לשונה – הימם את הדב, ובכך ניצלו חייו.

המקרה המפחיד אירע כשסיר היה בטיול בחורשה במחוז ניו-ברנסוויק, שבצפון מזרח המדינה. לדבריו, הדב שהגיח מהעצים התקיף אותו בלי כל התגרות מצדו. "כשפתחתי את עיניי הוא היה מעליי", שחזר בראיון לרשת CBC. "הוא השמיע נהמות מפחידות ופיו היה פעור מול פניי. האינסטינקט הראשוני שלי היה לאחוז את לשונו בידיי ולא לעזוב אותה, משום שהוא החל להיאבק בי". לדבריו, הדב הלם בו באמצעות טפריו ולכן אמר לעצמו: "אם אתה הולך לפגוע בי, אני הולך לפגוע בך גם".

הודות למהלך המפתיע, הדב הניח לסיר, והותיר אותו עם פציעות קלות בלבד שכללו שריטות בבטן ומכה יבשה בברך. הוא ניצל את הסתלקות החיה כדי לברוח בחזרה למעבה החורשה. לא ברור עדיין מדוע הדב תקף את סיר, שכן החיה לא נוהגת להתנפל על בני אדם – אולם בתור "פרס" תמוה, זכה האזרח הקנדי להיתר לצוד את החיה שתקפה אותו. אוכלוסיית הדובים השחורים במדינת אונטריו צמחה בשמונה השנים האחרונות מ-12 ל-17 אלף פרטים – במיוחד הודות לירידה במספר קורבנות הציד.

לקריאה נוספת:
יער של דובים: צפו ב-14 גורי הפנדה שגרים בעריסה
פילה בפרידה מרגשת מחברה המת: ”לא נותרה עין יבשה”
הקוף, האף והמכוער: נבחרה החיה המגעילה בעולם

  • עוד באותו נושא:
  • דוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully