וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ערב מו"מ עם איראן: טובת ישראל לנגד עינינו

14.10.2013 / 8:11

שר החוץ של ארה"ב הבהיר ערב חידוש המשא ומתן, כי "היעדר הסכם עדיף על הסכם רע", אך ניסה לשדר אופטימיות וטען כי זהו "חלון הזדמנויות". איראן: זכותנו להעשרה אינה על הפרק

צילום: לע"מ, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בדברי אובמה לאחר פגישתו עם נתניהו: "נתייעץ עם ישראל במגעים עם איראן")

לקראת מגעים ישירים ראשונים זה עידן - אופטימיות זהירה. "חלון ההזדמנויות לקיומן של שיחות דיפלומטיות עם איראן על תוכנית הגרעין שלה נפתח כעת" - כך אמר אמש (ראשון) שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לקראת פתיחתן של השיחות בין איראן לשש המעצמות על עתיד תכנית הגרעין שלה, מחר בז'נבה. בשולי השיחות צפויים להתקיים גם, לראשונה זה שנים רבות, מגעים ישירים בין נציגי איראן וארה"ב. קרי, השוהה בלונדון, השמיע את הדברים בנאום ששודר בלווין בפני באי כינוס השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בקליפורניה. הוא הוסיף כי "העדר הסכם עדיף על הסכם רע".

קרי חזר על הבטחת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיה דברי הפיוס של נשיא איראן חסן רוחאני יהיו מחויבות במעשים. "המילים חייבות להתאים למעשים", הדגיש קרי. לדבריו, "בכל שיחותינו עם איראן אנו מודעים גם לצרכיה הביטחוניים של ישראל".

איראן: זכותנו להעשרת אורניום אינה על הפרק

מנגד, סגן שר החוץ של איראן, עבאס אראקצ'י, השמיע דברים שעלולים לאכזב את קרי, על אף שאין מדובר בפעם הראשונה שהם יוצאים מטהראן. "כמובן שננהל משא ומתן שיעסוק בצורה, בכמות וברמות העשרת האורניום", אמר, אולם הדגיש כי זכותה הבסיסית של איראן להעשרת אורניום אינה מוטלת בספק, ואינה על הפרק. "הוצאת חומרים משטחה של איראן היא בבחינת קו אדום", הוסיף.

אראקצ'י, שגם חבר במשלחת האיראנית לשיחות, הוסיף כי מדינתו "רוצה במשא ומתן אמיתי, ולא במשיכת זמן זמן". הוא יוועד בז'נבה עם סגנית שר החוץ קרי, וונדי שרמן, שעומדת בראש המשלחת של ארצות הברית לשיחות.

עוד בנושא
באיראן לועגים לנתניהו ולטוויטר האיראני השובב
"ניו יורק טיימס": נתניהו מסתכן, עלול להיתפס דורך במקום
נשיא צרפת לנתניהו: "תומך בעמדת ישראל מול איראן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully