וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונת ההצפנה של הנאצים מוצעת למכירה פומבית

בית מכירות בלונדון מעריך ש"האניגמה" עשויה להימכר בסכום של עד 50 אלף לירות סטרלינג. בקיץ עלתה יוזמה להעניק חנינה לאלן טיורינג, שפיצח את סוד ההצפנה של המכונה

בלונדון תוצע למכירה פומבית מכונת ההצפנה ששימשה את הנאצים כדי לשגר מסרים מקודדים במלחמת העולם השנייה. בית המכירות בונהאמ'ס מעריך שה"אניגמה" עשויה להימכר בסכום של עד 50 אלף לירות סטרלינג (כ-283 אלף שקלים).

בהודעה שפרסם בית המכירות, נכתב כי לא ידוע כמה מכונות "אניגמה" יוצרו על-ידי הנאצים במהלך המלחמה. "מכונות רבות הושמדו מחשש שייפלו לידי האויב, והמסמכים שקישרו אותן ליצרנים נשרפו, או במקרים רבים פשוט אבדו".

המכונה המוצעת יוצרה בשנת 1944. לדברי בית המכירות, מדובר בסוג מיוחד של "אניגמה", שכל חלקיה נותרו מקוריים. ה"אניגמה" תוצע למכירה ב-29 באוקטובר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוג של "מזכרת". מכונת ההצפנה "אנגימה" המוצעת למכירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקיץ האחרון עלתה יוזמה בממשלת בריטניה לתמוך בהצעת החוק של הפרלמנט, להעניק חנינה למתמטיקאי הנודע אלן טיורינג, שפיצח את הקידוד של "האניגמה". טיורינג, המוגדר "אבי המחשב", הורשע בשנות ה-50 בגין היותו הומוסקסואל.

בעבר הודיעו כמה שרים בבריטניה כי אין בכוונתם לנקוט צעדים נוספים זולת ההתנצלות שהשמיע ראש הממשלה לשעבר גורדון בראון בשנת 2009. לדבריהם, הרשעתו של טיורינג ב-1952 התבססה על החוק דאז, שהגדיר "חוסר הגינות נפשע" כעבירה פלילית.

מרבית ההיסטוריונים טוענים כי עבודתו של טיורינג, שסייעה לפיצוח מכונת ההצפנה "אנגימה", הצליחה לקצר את מלחמת העולם השנייה בשנתיים, וסייעה להציל את חייהם של מאות אלפי בני אדם. פיענוח ההצפנה של הגרמנים עזר לצבא בריטניה לגלות את מיקומן של ה- U-Boat - הצוללות הגרמניות - שארבו לצי הסוחר של בעלות הברית.

(עדכון ראשון: 18:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully