וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שהתבצר בשגרירויות בארץ נעצר שוב בתל אביב

גלעד גרוסמן

13.10.2013 / 11:40

הנאשם בן ה-36 שהורשע 17 פעם בכניסה לישראל ובעבירות רכוש, התבצר בשגרירות בריטניה ב-2006 ואיים להתאבד, ושוב בשגרירות טורקיה ב-2010. הפעם נעצר מחוץ לשגרירות ארה"ב

נדים אנג'אץ, הפלסטיני שהתבצר לפני כשלוש שנים בשגרירות טורקיה בתל אביב נעצר פעם נוספת, ומואשם בשהייה בלתי חוקית בישראל. אף שמדובר בעבירה קלה, בית המשפט החליט לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "הוא מדיר שינה מעיני הממונים על הביטחון בשגרירויות הזרות", כתב השופט ציון קפאח בהחלטת המעצר.

נדים אנג'אץ בבית המשפט המחוזי, אוקטובר, 2010. אורי לנץ
"מדיר שינה מעיני הממונים על הביטחון בשגרירויות הזרות". אנג'אץ בבית המשפט ב-2010/אורי לנץ

אנג'אץ, בן 36, הורשע כבר 17 פעם בעבירות של כניסה לישראל וכן בעבירות רכוש שונות, וריצה יותר מעשר שנות מאסר בבתי כלא בישראל. ב-2006 הוא התבצר בשגרירות בריטניה ואיים להתאבד. באוגוסט 2010 הוא התפרץ לשגרירות טורקיה כשהוא מצויד באקדח צעצוע ובבנזין. הוא הצמיד סכין לצווארו ואיים לפגוע בעצמו אם לא יקבל מקלט מדיני, ובמטרה לפרסם את המעשה התקשר לעיתונאי וטען כי הוא מחזיק בני ערובה. במהלך מעצרו, איים אנג'אץ כי אם הוא יוחזק בתא מעצר יחד עם יהודים - הוא יהרוג אותם, וכי כאשר ישוחרר ממעצר בכוונתו לבצע פיגוע.

הוא נידון לשנתיים מאסר, והשתחרר ביולי האחרון. מבקשת המעצר נגדו עולה כי הוא גורש באותו יום לשטחי הרשות הפלסטינית, אולם נכנס מיד שוב לישראל. בספטמבר הוא נעצר לאחר שמאבטחים הבחינו בו סמוך לשגרירות ארצות הברית בתל אביב. בדיון המעצר בבית משפט השלום הגדירה אותו המשטרה "פצצת זמן מתקתקת". אנג'אץ, מצדו, טען כי התבצר בעבר בשגרירויות מכיוון שהיה סוכן שב"כ וכעת הוא מבקש מקלט מדיני מכיוון שאינו יכול לחזור לרשות. "אני לא מסוכן, אין לי כוונה לעשות שום דבר", אמר.

ירי בשגרירות טורקיה. אורי לנץ
שגרירות טורקיה, במהלך ההתבצרות ב-2010/אורי לנץ

בית משפט השלום בתל אביב הורה להאריך את מעצרו של אנג'אץ, והוא ערער על כך לבית המשפט המחוזי. פרקליטו של אנג'אץ, עורך הדין אבי כהן מהסנגוריה הציבורית, טען כי אין מקרה קודם שבו אדם נאשם בעבירה אחת של שהיה בלתי חוקית בישראל ונשלח למעצר עד תום ההליכים. הוא הוסיף כי הרשויות מחפשות מדינה שתסכים לקלוט את אנג'אץ. אולם, השופט קפאח דחה את הערעור. הוא ציין כי אין תקדים למעצר בעבירה זו, אולם הוסיף כי "עיון בהתנהלותו הפלילית של העורר עד כה מלמד כי השהות בישראל מנוצלת לעשייה פלילית כזו או אחרת".

עוד בנושא:
שנתיים מאסר לפלסטיני שהתבצר בשגרירות טורקיה
אישום: פרץ לשגרירות טורקיה ודרש מקלט מדיני
הפלסטיני שהתבצר בשגרירות: "הצלתי יהודים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully