וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: פרץ לשגרירות טורקיה ודרש מקלט מדיני

4.10.2010 / 9:25

נדים אינג'אז, פלסטיני בן 33 מרמאללה, מואשם כי הצטייד באקדח דמה, התפרץ לשגרירות טורקיה בת"א, סחט באיומים ודרש כי יוענק לו מקלט מדיני מפני "הרוצחים הציוניים". לטענת הפרקליטות, הוא סיפר לעיתונאי כי לשם קידום דרישותיו הוא יבצע "משהו גדול שיגרום נזק לישראל"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד נדים אינג'אז, פלסטיני בן 33 מרמאללה, בגין סחיטה באיומים, כניסה והתפרצות בנסיבות מחמירות ושהות בישראל שלא כחוק. כתב האישום הוגש בעקבות התבצרותו של אנג'אץ בשגרירות טורקיה ברחוב הירקון בת"א, לפני כחודש וחצי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איתי פרוסט מפרקליטות מחוז ת"א, שהה אינג'אז בחודש אוגוסט בישראל בניגוד לחוק. בנוסף, היו לו דרישות שונות מהרשויות, בהן סיוע לעזוב את הארץ, ולטענת הפרקליטות הוא סיפר לעיתונאי כי לשם קידום דרישותיו בכוונתו לבצע "משהו גדול שיגרום נזק למדינת ישראל".

לפני הדיון אמר אינג'אז כי הוא "דורש ממדינת ישראל את החיים שלי בחסרה. מה רוצים ממני? זורקים את הסייענים כמו כלבים ולרוצחים שבאו מטוניס נותנים כסף. אני מנתצל על מה שעשיתי, זה היה בשעה של כעס. אין לי שום דבר נגד יהודים, אני רק רוצה את החיים שלי חזרה", אמר אינג'אז והוסיף וסיפר כי השב"כ איים עליו כי יחזירו לשטחים, למרות הסיוע שהעניק לישראל. כשסיים לדבר סימן "וי" עם האצבעות וקרא "מוות לאבו מאזן ומוות לדחלאן".

במהלך הדיון ציין השופט ציון קפאח כי הוא ישב גם בדיון הארכת המעצר של הנאשם בבית משפט השלום וגם כעת, לאחר הגשת כתב האישום. אינג'אז ענה לו בחיוך: "אפשר לנסוע יחד לטיול בטורקיה".

"אדם שמסר מידע לישראל ומנע פיגועים נגד אזרחים וחיילים"

בכתב האישום נאמר, כי אינג'אז החליט באמצע חודש אוגוסט לפרוץ לשגרירות הטורקית כדי לנסות ולהשיג מקלט מדיני באמצעות איומים. הוא הצטייד באקדח דמה, סכין באורך של כ-20 ס"מ ובקבוק שהכיל בנזין. אינג'אז טיפס מעל גדר השגרירות, פתח חלון בחלקו האחורי של הבניין ופרץ פנימה. בהמשך, במטרה לפרסם את המעשה הוא התקשר לעיתונאי, סיפר שהוא מחזיק בני ערובה וכי יש לו נשק תוך שהוא אומר: "עכשיו כולם יראו מה זה".

לאחר מכן התקשר החשוד לעיתונאי נוסף, ואמר גם לו - כך נטען - כי הוא מחזיק בבני ערובה וכי ישרוף את כל הבניין אם נשיא טורקיה ארדואן לא יעניק לו "מקלט מדיני מפני הרוצחים הציוניים". כאשר אנשי הביטחון של השגרירות הוזעקו למקום, אינג'אז הצמיד סכין לצווארו ואיים לפגוע בעצמו אם לא יקבל מקלט מדיני. אנשי השגרירות השתלטו עליו והעבירו אותו לידי משטרת ישראל. במהלך מעצרו איים האיש כי אם הוא יוחזק בתא מעצר יחד עם יהודים - הוא יהרוג אותם, וכי כאשר ישוחרר ממעצר בכוונתו לבצע פיגוע.

שיחזירו להפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. יצוין כי ב-2006 הועמד אינג'אז לדין לאחר שפרץ לשגרירות הבריטית ודרש באיומים לפגוש את השגריר כדי שיעניק לו מקלט מדיני. כמו כן מתנהל נגדו כעת משפט נוסף, לאחר שאיים לפגוע במאבטחים בשגרירות האמריקאית. בפרקליטות טוענים, כי מעשהו בשגרירות הטורקית מהווה עליית מדריגה ברמת הסיכון של הנאשם, הן בשל נועזות הפריצה והן בשל נכונותו לעשות שימוש בכלי נשק כדי לממש את איומיו.

פרקליטיו של אינג'אז, עו"ד אילן כהן ואביטל חורף מסרו בתגובה לכתב האישום כי "אין מחלוקת שמדובר באדם שמסר מידע למדינת ישראל ומנע פיגועים נגד אזרחים וחיילים. עמדתה של המדינה הייתה להחזירו לשטחים, שם היה נרצח בכיכר העיר. התנהלות זו מצריכה אותנו לבצע בדק בית רציני, ויפה שעה אחת קודם. דווקא בימים שבהם המדינה טרה אחר כל פיסת מידע כדי להחזיר חיילים הביתה, לכתב האישום הזה יהיו השלכות הרות אסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully