וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שהתבצר בשגרירות: "הצלתי יהודים"

איילה חננאל

18.8.2010 / 15:02

במהלך הדיון על הארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, טען נדים אינג'אז כי הוא אינו פושע וקרא לשופט "להניח לו" פרקליטו: "הוא סייע לישראל והעביר מידע רב, להתייחס אליו כאל חייל קרבי"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

מעצרו של נדים אינג'אז, הפלסטיני שהתבצר אמש בשגרירות טורקיה בישראל, הוארך בצהרים (רביעי) בשבוע בבית משפט השלום בתל אביב. אינג'אז חשוד באיומים על עובד השגרירות, החזקת סכין ושהייה בלתי חוקית בתחום ישראל.

פרקליטו של אינג'אז, עו"ד אבי-טל חורף, טען בדיון כי אין סיבה להחזיקו במעצר. לדבריו, "הכתובת היתה על הקיר. כולם ידעו. יש לי עשרות מכתבים ששלחתי לשר הפנים, שר הביטחון, ועדת מאוימים, פרקליטות המדינה וכו'. בצער רב הוא נמצא במצב אבסורדי בו אני נאלץ להסכים להארכת מעצר של שבעה ימים מאחר ואם אבקש לשחרר אותו לאן ילך? לרמאללה? שיורידו לו את הראש? יש לו שם גזר דין מוות". אמר חורף. "מדינת ישראל זרקה אותו לכלבים. הוא הציל הרבה מאוד אנשים והביא הרבה מידע. בין היתר הכנסת נשק על ידי מסוקו של ערפאת ב-2002. צריך לראותו כחייל קרבי של ישראל שהעביר אינפורמציה".

אינג'אז אמר לשופט ציון קפאח במהלך הדיון: "אני לא בן אדם טיפש או פסיכיאטרי. אני תרמתי למדינת ישראל, עזרתי ליהודים, הצלתי חייהם. אסור לי לעבוד, לנשום, לנסוע לאילת. ביקשתי היתרי עבודה, הלכתי למפעילי והם אמרו לי 'לך תגנוב'". אינג'אז הוסיף: "אני לא פושע ולא עבריין בבקשה אלוהים תניחו לי".

נציג המשטרה טען בדיון כי "מדובר באירוע חריג בחומרתו ובהיקף רב של חקירה בה מעורבים מספר גורמים, ביניהם אנשי שגרירות טורקיה". עוד טען נציג המשטרה כי "היו כלפי נציגי השגרירות איומים מצידו של החשוד, ואני מציין דברים אלה על סמך חומר גולמי ראשוני, מכיוון שטרם נגבו עדויות מאנשי השגרירות. הוא פרץ לשגרירות ונתפס כשברשותו סכין ארוכה, הוא איים על אנשי הקונסוליה". השופט רשם בהחלטתו כי מצא חומר הקושר את החשוד עם המיוחס לו ומסוכנותו של החשוד בולטת מכל שורה בחומר הראיות.

"לא עוררתי פרובוקציה"

אינג'אז הגיע אמש לשגרירות טורקיה ברחוב הירקון בתל אביב והתבצר בה כשהוא מבקש מקלט מדיני. לטענת הטורקים, נדים אינג'אז, פלסטיני תושב רמאללה הגיע לשטחי השגרירות הטורקית כשהוא חמוש בסכין ואקדח צעצוע והתבצר במקום. בשגרירות טוענים כי אינג'אז הצליח להגיע לקומה השנייה בבניין, שם החזיק במשך מספר דקות גורם בכיר בשגרירות כבן ערובה. בעקבות כך, הוא נורה על ידי מאבטחי השגרירות ונפצע ברגלו באורח קל.

אינג'אז טען בחקירתו בבית החולים כי לא עורר כל פרובוקציה וכי לא ניסה לתקוף או לחטוף עובדים בשגרירות. לדבריו, "המאבטחים פשוט התנפלו עליי ותקפו אותי וירו בי ללא סיבה", סיפר לחוקרי תחנת לב תל אביב.

פרקליטו עורך הדין אבי טל חורף, אשר נפגש עמו בבית החולים, אמר לוואלה! חדשות כי אינג'אז "מאוד מבולבל ובמצב מעורער מאוד. לא הייתה מצדו כל פרובוקציה שעוררה את התקיפה מצד המאבטחים. הוא הגיע לשגרירות טורקיה כי קיווה ששם יעזרו לו וזו הייתה פשוט קריאת מצוקה ומעשה של איש נואש שהמדינה שלחה למותו", אמר עורך הדין.

עדכון ראשון: 13:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully