וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לפלסטיני שהתבצר בשגרירות טורקיה

17.3.2011 / 14:48

נדים אנג'אץ התבצר בחודש אוגוסט על גג השגרירות הטורקית בתל אביב ודרש לקבל מקלט מדיני. בית המשפט גזר עליו שנתיים מאסר בפועל. "מעשיו היו יכולים לפגוע בקשרי החוץ של ישראל"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שנתיים מאסר בפועל על נדים אנג'אץ, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהתפרצות לבניין בנסיבות מחמירות, בתקיפת עובד ציבור, ובשהייה לא חוקית בישראל. אנג'אץ, פלסטיני בן 33 מרמאללה, התבצר בשגרירות טורקיה בתל אביב בחודש אוגוסט אשתקד, כשהוא מצויד באקדח צעצוע ובבנזין. הוא הצמיד סכין לצווארו ואיים לפגוע בעצמו אם לא יקבל מקלט מדיני, ובמטרה לפרסם את המעשה התקשר לעיתונאי וטען כי הוא מחזיק בני ערובה. במהלך מעצרו איים אנג'אץ כי אם הוא יוחזק בתא מעצר יחד עם יהודים - הוא יהרוג אותם, וכי כאשר ישוחרר ממעצר בכוונתו לבצע פיגוע.

הפרקליטות ביקשה לגזור על אנג'אץ עונש מאסר משמעותי, שכן יש בעברו 15 הרשעות קודמות. בשנת 2006 הוא פרץ לשגרירות בריטניה בתל אביב, וגם אז דרש מקלט מדיני והשמיע איומים ברוח דומה. הוא נידון לאחר מכן ל-14 חודשי מאסר.

"מעשיו יכלו לפגוע בקשרי החוץ של ישראל"

במהלך הדיונים בעניינו, טען אנג'אץ לא מאפשרים לו לצאת מהארץ זה זמן רב. "אמרתי שאני לא רוצה להיות כאן, ואמרו לי שאם יתפסו אותי בשדה התעופה יעצרו אותי. לא נותנים לי לצאת לחו"ל".

עו"ד אבי כהן מהסניגוריה הציבורית, שייצג את אנג'אץ, ביקש מבית המשפט להתייחס למצבו הקשה, ולהתחשב בעת מתן גזר הדין בתקופת המאסר שכבר ריצה מרשו בגין הרשעותיו הקודמות. בהחלטתה, כתבה השופטת גיליה רביד כי מדובר ב"אירוע חריג, ובנסיבות שחומרתן ברורה". לדבריה, "לא ניתן להקל ראש במעשיו של הנאשם או להשלים איתן". עוד אמרה רביד כי "חדירה לשגרירות זרה, שימוש בנשק ותקיפת צוות השגרירות הם מעשים חמורים, שעלולים לסכן את הציבור ואף לפגוע בקשרי החוץ של מדינת ישראל".

עם זאת, החליטה השופטת להתחשב בעובדה שאנג'אץ נפצע בעת התקרית וב"נסיבותיו האישיות", שלדברי עורך דינו לא זכו לטיפול לאורך השנים, כגון בקשותיו החוזרות לקבלת סיוע בעזיבת הארץ, ואיומים שהתקבלו כלפיו ושלא טופלו כיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully