וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני התבצר בשגרירות טורקיה, ירי נשמע במקום

איילה חננאל ואריאל נוי

17.8.2010 / 0:01

פלסטיני תושב רמאללה נכנס לשגרירות טורקיה ברחוב הירקון בתל אביב, התבצר במקום וביקש מקלט מדיני. האיש נורה ונפצע קל לאחר שככל הנראה ניסה לקחת בן ערובה. מדובר באדם שהתבצר בעבר בשגרירות בריטניה ואיים להתאבד

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

פלסטיני תושב רמאללה נכנס הערב (שלישי) לשגרירות טורקיה ברחוב הירקון בתל אביב והתבצר בה כשהוא מבקש מקלט מדיני. ממד"א נמסר, כי האיש נורה ונפצע באורח קל.

כוחות גדולים של משטרה ולוחמה בטרור הגיעו למקום, וצוותי מד"א התכוננו להיכנס למתחם השגרירות להענקת טיפול רפואי לפצוע. הצוותים הורשו להיכנס לשטח באמצעות מאמצי התיווך של משרד החוץ עם גורמים בשגרירות, אולם זמן קצר לאחר מכן שינו הטורקים את דעתם ואסרו לצוותים להיכנס.

מהמשטרה נמסר כי גבר פלסטיני הגיע לשגרירות טורקיה וביקש להיכנס. לאחר שאושר לו, עלה הפלסטיני לקומה השנייה, ככל הנראה החזיק בבן ערובה, ואז נשמע קול ירי. עוד נמסר כי לא לחוקרי המשטרה ולא לצוותי מד"א ידוע מה קרה במהלך התקרית, מאחר שזו אירעה בתוך שטחי השגרירות.

הטיפול הועבר למשרד החוץ

כוחות המשטרה ומד"א לא הורשו בתחילה להיכנס לשטח שגרירות טורקיה. זאת מאחר ששטח השגרירות מוגדר כשטח בעל חסינות דיפלומטית, כך שלא ניתן להיכנס לשטחה ללא היתר. בעקבות כך, הטיפול הועבר למשרד החוץ. כוחות המשטרה, לצד כוחות גדולים של יס"מ וצוותי מד"א, נמצאים מחוץ לשגרירות.

דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר לוואלה! חדשות כי בשעה זו יש מגעים עם השגרירות הטורקית על מנת לנסות ולעמוד על המתרחש בבניין, לאחר שאדם התבצר במקום. עוד ציין, כי משרד החוץ עומד בקשר עם אנשי השגרירות. לדבריו, האירוע עדיין נמשך.

לפי ההערכות, הפלסטיני שהתבצר הערב בבניין השגרירות הטורקית בתל אביב, התבצר בשנת 2006 בבניין השגרירות הבריטית בתל אביב. האיש, נדים אינג'אז, השתחרר לפני מספר חודשים מהכלא, ולאחר התבצרותו הקודמת, טען כי השב"כ התנכר לו, לאחר ששימש כסייען מטעמו. צוות משא ומתן ששוחח עמו, הצליח להסית את דעתו ואז כוח של ימ"מ השתלט עליו, בלא שהיה צורך להפעיל נגדו נשק.

עדכון ראשון: 17.8 18:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully