וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמישל וברק נפגשו עם מללה: "מקדמת בנות פקיסטן"

12.10.2013 / 4:20

מללה יוספזאי, שנורתה על ידי טליבן כיוון שנלחמה על זכותן של ילדות בארצה לקבל חינוך, נפגשה עם הזוג הנשיאותי. יוספזאי הייתה בין המועמדים הבולטים השנה לפרס נובל לשלום

ברק ומישל אובמה ובתם מליה נפגשו הלילה (שבת) עם מללה יוספזאי, הנערה בת ה-16 מפקיסטן שנורתה בראשה על ידי אנשי טליבן לפני כשנה, כך נמסר מהבית הלבן. בני הזוג אובמה הודו ליוספזאי על ה"עבודה מעוררת ההשראה בעבור חינוך בנות בפקיסטן". יוספזאי הייתה אחת המועמדות הבולטות לפרס נובל לשלום השנה, אך לא זכתה לבסוף. "ארה"ב מצטרפת לעם בפקיסטן ורבים ברחבי העולם כדי לציין את אומץ ליבה של מללה והנחישות שלה לקדם את הזכות של כל הבנות להיות בבית ספר ולהגשים את חלומן", נמסר בהודעה מהבית הלבן.

ברק, מישל ומליה אובמה נפגשו עם מללה יוספזאי שנורתה על ידי טליבן בפקיסטן. רויטרס
פגישתם של המשפחה הנשיאותית עם הנערה מעוררת ההשראה/רויטרס

"אם אקבל פרס, אם אקבל תעודה, זה לא משנה, משום שכשאני מתבוננת בתפילות האנשים ובתמיכתם בי, אני חושבת שזה הפרס הגדול ביותר שאי פעם קיבלתי", כך אמרה אתמול יוספזאי לאחר שנודע כי לא זכתה בנובל לשלום. רבים בפקיסטן ייחלו לזכייתה של הנערה שהפכה לסמל המאבק עבור חינוך נשים במדינתה. "יש לי פרס בראשי, עבורו אאבק, עבורו אעשה קמפיינים, וזהו הפרס לראות את כל הילדים הולכים לבית ספר", אמרה יוספזאי בראיון לרשת PBS. ביום חמישי זכתה יוספזאי פרס סחרוב לחופש המחשבה שמוענק מטעם האיחוד האירופי לפעילי זכויות אדם.

רק השבוע נודע כי יוספזאי, תלמידת תיכון מפקיסטן שנורתה בשנה שעברה על ידי אנשי טליבן כיוון שנלחמה על זכותן של ילדות בארצה לקבל חינוך, קיבלה איומים על חייה מאנשי ארגון הטרור המוסלמי. אחד ממנהיגי טליבן בפקיסטן אמר לעיתון הטלגרף הבריטי כי יוספזאי בת ה-16 "הבינה כי היא תקפה את האיסלאם ולכן ניסינו להרוג אותה. אם יתאפשר לנו, אנחנו בפירוש נהרוג אותה וזה יגרום לנו לגאווה".

באוקטובר 2012 נורתה בראשה הנערה בעת שחזרה לביתה מבית הספר. לטענת הטליבן, הנערה הותקפה בשל "הסתה לחילוניות". בגיל 11, החלה מללה לכתוב יומן ברשת BBC אודות חייה באזור עמק סוואט עליו השתלטו אנשי הטליבן. תוך זמן קצר החלה הנערה לקבל איומים על חייה ועל חיי משפחתה, שבשנה שעברה התממשו. בין היתר סיפרה מללה על סגירת מערכת החינוך לבנות בעיירה בה התגוררה.

עוד באותו נושא:
הנערה שנורתה בראשה על ידי הטליבן טופלה בבריטניה
פקיסטן: בת 14 שפעלה נגד הטליבן נורתה בראשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully