וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה שנורתה בראשה על ידי הטליבן תטופל בבריטניה

מללה יוספזאי בת ה-14, שנורתה בשבוע שעבר ונפצעה באורח אנוש בעקבות מאבקה לחינוך נשים בפקיסטן, הוטסה לבית חולים בבריטניה. מצבה מוסיף להיות קשה. "חוותה טראומה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הנערה בת ה-14 מפקיסטן שנורתה בראשה על ידי הטליבן, הועברה הלילה (שני) לבריטניה להמשך טיפול רפואי. מללה יוספזאי, שבשנים האחרונות ניהלה יומן רשת בו התבטאה נגד הטליבן, הותקפה בשבוע שעבר על ידי מתנקש מטעם הארגון כשנסעה באוטובוס תלמידים. מצבה מוגדר קשה. לטענת הטליבן, הנערה הותקפה בשל "הסתה לחילוניות".

מללה יוספזאי נערה מפקיסטן שהתנגדה לטליבאן ונורתה בראשה. רויטרס, רויטרס
"אני חוששת שיערפו את ראשי בשל התשוקה שלי לחינוך". מללה יוספזאי/רויטרס, רויטרס

רופאים בבית החולים רוואלפינדי, בו הייתה הנערה מאושפזת בימים האחרונים, אמרו לרשת BBC כי התקדמות מצבה בימים הקרובים הינה "קריטית". היא הוטסה הלילה לבריטניה באמצעות מטוס שסיפק איחוד האמירויות, בליווי משפחתה וצוות רפואי צמוד, ואושפזה מחדש בבית החולים על שם המלכה אליזבת' בברמינגהם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"תזדקק לטיפול פסיכולוגי"

בהודעה מצבא פקיסטן נמסר כי "צוות של רופאים פקיסטניים ומומחים בינלאומיים הסכימו כי מללה זקוקה לטיפול מתמשך על מנת להשתקם לחלוטין מהפציעה שעברה ומהנזק הפסיכולוגי של הטראומה שחוותה".

בגיל 11, החלה מללה לכתוב יומן ברשת BBC אודות חייה באזור עמק סוואט עליו השתלטו אנשי הטליבן. תוך זמן קצר החלה הנערה לקבל איומים על חייה ועל חיי משפחתה, שבשבוע שעבר התממשו. בין היתר סיפרה מללה על סגירת מערכת החינוך לבנות בעיירה בה התגוררה.

"הרגשתי פגועה כשפתחתי את הארון וראיתי את מדי בית הספר, את הילקוט ואת ספר הגאומטריה שלי", כתבה באחד ממכתביה שהתפרסמו ברשת, "בתי הספר של הבנים נפתחים מחר, אבל הטליבן אסר על חינוך לבנות". בראיון לרשת CNN לפני שנתיים, אמרה מללה: "אני חוששת שיערפו את ראשי בשל התשוקה שלי לחינוך".

יוספזאי נחשפה כמחברת היומן רק לאחר שאנשי ארגון הטרור נסוגו מהאזור. היומן שפרסמה זיכה אותה בפרס לאומי עבור אומץ הלב שגילתה, והיא אף הייתה מועמדת לזכייה בפרס בינלאומי המוענק לילדים הפועלים לקידום השלום. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הנערה זכתה להערצתם של רבים מאזרחי פקיסטן על אומץ הלב שגילתה בחשיפת החיים בצל החוקים שהחיל הטליבן על התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully