וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רבנים חטפו את הבעלים – הנשים שילמו בשביל גט"

11.10.2013 / 15:04

ה-FBI בעזרת סוכנים סמויים עצר עשרה תושבי ניו יורק החשודים כי דרשו עשרות אלפי דולרים תמורת עינוי הגברים. אחד מהרבנים הוקלט כשהסביר על כוונתו להיעזר בשוקר חשמלי

שני רבנים מארצות הברית חשודים בכך שסחטו מנשים יהודיות ומשפחותיהן אלפי דולרים בתמורה לחטיפה והכאה של בעליהן, וזאת במטרה לשכנע אותם להעניק להן גט. פשיטה של ה-FBI שלשום (רביעי) בלילה בברוקלין ובעיירה מונסי שבמדינת ניו יורק הובילה למעצרם של שני רבנים, מנדל אפשטיין ומרטין וולמרק וכן למעצר של שמונה בני אדם נוספים החשודים כי סייעו להם. בית המשפט בניוארק הורה להאריך את מעצרם עד לשימוע בעניינם שיתקיים בשבוע הבא.

ה-FBI פרסם כי לפני כחודש, במסגרת החקירה, פנו לרבנים שני סוכנים סמויים – גבר ואישה – במסווה של אישה מסורבת גט ואחיה, וזאת במטרה לגייס את עזרתם. הרב אפשטיין נפגש בביתו במחוז אושן בניו גרז'י עם אחד הסוכנים ובמהלך הפגישה הוקלט מדבר על כך שיפעל להוצאת הגט באמצעים אלימים כגון חטיפה, הכאה של הבעל ועינויו, שליחת "גברים קשוחים", כלשונות, שישתמשו בשוקרים חשמליים ואף כיסוי ראשו של הסרבן בשקיות ניילון.

אפשטיין הוקלט בשיחה שבה הרחיב על פרטי התכנית: "בעיקרון מה שאנחנו הולכים לעשות הוא לחטוף בחור במשך כמה שעות, להכות אותו ולענות אותו עד שייתן את הגט". הוא גם התייחס לשימוש בשוקר החשמלי: "אם זה יכול לגרום לשור ששוקל חמישה טונות לנוע... אתה שם את זה על חלקים בגופו של הבעל ותוך דקה הוא יודע...". הוא גם הסביר כי האמצעים שבהם נעשה השימוש לאלימות הקשה אינם מותירים סימן על גופו של הבעל, למקרה שיחליט להתלונן במשטרה.

המסמכים שהוגשו לבית המשפט אינם מעידים כי אפשטיין ואנשיו הוציאו לפועל חטיפות כאלה, אך ה-FBI מסתפק בינתיים בהקלטה שבה הוא מאשר לכאורה כי הקבוצה שבראשה הוא עומד חוטפת אדם בכל שנה עד שנה וחצי. הוא אף נוקב במחיר שייאלצו לשלם מזמיני הפעולה – עשרת אלפים דולרים לבית הדין הרבני שמאשר אותה, ו-50 עד 60 אלף דולרים עבור הביצוע. הרב הנוסף שנעצר, מרטין ולמרק, אמר בשיחה עם הסוכנת הסמויה: "את צריכה רבנים מיוחדים שילוו אותך עד הסוף כדי לוודא שאת אכן מקבלת את הגט".

לקריאה נוספת:
דיווח: ישראלים הקימו רשת שסחטה באיומים ברומניה
הסחיטה ברומניה: לחלק מהחשודים קשר למשפחת אברג'יל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully