וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בשחקים: הטייס מת, הנוסע הנחית את המטוס

9.10.2013 / 22:56

מדריך הטיסה המנוסה רוי מארי הוזעק לשדה תעופה קטן באנגליה כדי לסייע במקרה חירום: מטוס צסנה התקרב לנחיתה, ובו גופה אחת - ונוסע על ההגאים. "הוא נחת כמו תלמיד למופת"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

נוסע כמעט ללא ניסיון בטיסה הצליח להנחית בשלום מטוס קל באנגליה, אחרי שהטייס התעלף ומת. שני הגברים יצאו אמש (שלישי) לטיסה במטוס צסנה 172, כאשר הטייס חש ברע והחליט לשוב לנחיתת חירום בצפון אנגליה.

פקחי הטיסה, שקיבלו את קריאת החירום של המטוס, הפנו אותו לשדה הקטן בהאמברסייד במחוז צפון לינקולנשייר. לשדה הוזעק מדריך הטיסה המנוסה רוי מארי, שטיפס למגדל הפיקוח, שוחח עם הנוסע ג'ון ווידלי - והנחה אותו כיצד להנחית את המטוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס צסנה שגורלו היה פחות טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתי בבית. התקשרו אליי, ואמרו שיש בעיה בשדה התעופה ושאלו אם אוכל לסייע", אמר מארי, "אני גר 10 דקות משם והגעתי במהירות. למרות החשיכה הנוסע היה רגוע מאוד ושלט במטוס. הוא לא 'רעד', ולמרות שלא היה בינינו קשר עין, הצלחנו לעקוב אחריו במכ"ם".

אחרי שהמטוס הקיף את שדה התעופה כמה פעמים, "הטייס" הצליח להביא את המטוס אל הקרקע בשלום, ונחת על המסלול. "הוא עשה עבודה מצוינת", אמר מארי, "כמו תלמיד למופת". עדי ראייה היו מעט יותר מסוייגים, וסיפרו לרשת בי-בי-סי כי המטוס "קפץ" כמה פעמים עד שהצליח להתיישר על המסלול, וכי ניצוצות ניתזו מהגלגלים. המשטרה חוקרת את נסיבות מותו של הטייס, ששמו לא נמסר.

עוד חדשות מהאוויר
צפו: מטוס נוסעים מתנגש בהאנגר בשדה תעופה בארה"ב
תיעוד: "חמקן" העתיד של צה"ל משגר טיל לעבר מטרה בים
סוריה: צפו במורדים משגרים טילים ומפילים שלושה מטוסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully