וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב יעתור לעליון: לקיים משפט חוזר בענייני

גלעד גרוסמן

9.10.2013 / 22:25

על סמך חוות דעת לפיה יש מקום לקיום משפט חוזר, יטען הנשיא לשעבר, המרצה עונש מאסר בגין אונס ועבירות מין נוספות, לעיוות דין במשפטו. "ההליך מאושר רק במקרים חריגים"

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד

(קצב בטקס בר המצווה של נכדו, בשבוע שעבר)

הנשיא לשעבר משה קצב, המרצה שבע שנות מאסר לאחר שהורשע לפני כשלוש שנים באונס ובעבירות מין נוספות, מתכוון לעתור בשבוע הבא לבית המשפט העליון בבקשה שבית המשפט יורה על קיום משפט חוזר בעניינו. בעבר דחה בית המשפט העליון בקשה של קצב לקיים דיון נוסף בהרכב מוחלט בהחלטה לדחות את ערעורו.

משפט חוזר הוא הליך יוצא דופן שבית המשפט נעתר אליו רק במקרים חריגים. על פי החוק, בית המשפט יורה על קיום משפט חוזר באחד מהמקרים הבאים: אם נקבע כי ראיה מסוימת, שהיא בעלת משקל להשפיע על תוצאות המשפט, "יסודה היה בשקר או בזיוף"; אם נמצאו ראיות או עובדות חדשות העשויות לשנות את תוצאות המשפט לטובת הנידון; או אם אדם אחר הורשע בביצוע העברה או שהתעורר חשש של ממש לעיוות דין.

משה קצב יוצא בליוויו אשתו מכלא מעשיהו לבר המצווה של נכדו, ספטמבר 2013. יותם רונן
קצב במהלך חופשתו מהכלא בשבוע שעבר/יותם רונן

פרקליטיו של קצב, עורכי הדין יהושע רזניק וציון סהראי, יטענו כפי הנראה בבקשה כי מדובר בעיוות דין עובדתי ומשפטי. על פי פרסום בערוץ 2, השניים הציגו בפני משפטנים בכירים ושופטים בכירים בדימוס את החומרים בתיק, ואלה הסכימו עמם שיש מקום לבקש משפט חוזר.

קצב סיים לאחרונה לרצות רבע מהעונש שהוטל עליו והחל לצאת לחופשות. בבקשתו לקיים דיון נוסף הוא ביקש להציג בפני בית המשפט ראיות חדשות שלטענתו עשויות לשנות את גזר דינו. אולם, השופטת אסתר חיות קבעה אז כי "המקרה אינו נמנה עם המקרים החריגים המצדיקים קיום דיון נוסף בפסק הדין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיים לאחרונה לרצות רבע מעונשו. קצב חוזר לכלא מעשיהו בתום חופשתו בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר יצא קצב לחופשה בת חמש שעות מכלא מעשיהו שברמלה, על מנת שיוכל להשתתף בטקס בר המצווה של נכדו. את פניו קיבלה אשתו, גילה קצב, והשניים עזבו את המקום יחד במכונית. בחודש שעבר, עם השלמת רבע מתקופת מאסרו, יצא קצב לחופשה בת 24 שעות, שבה זכה לבקר בביתו שבקריית מלאכי.

כמו כן, בחודש מאי בשנה שעברה אושר לקצב להשתתף בחתונת בנו, נועם. עוד באותו חודש דחה בית המשפט העליון את בקשתו של קצב לקיים דיון נוסף - בהרכב מורחב - בפסק הדין שניתן לו.

עוד בנושא
קצב יצא לחופשה מהכלא לרגל בר המצווה של נכדו
קצב יצא לחופשה ראשונה מהכלא: "ננצל כל רגע"
א' מפרשת קצב נחשפת: "שלף מולי את איבר המין"

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully