וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב יצא לחופשה ראשונה מהכלא: "ננצל כל רגע"

עבריין המין והנשיא לשעבר, שסיים לרצות רבע מתקופת מאסרו, יבלה בחיק משפחתו בקריית מלאכי במשך 24 שעות, וישוב לכלא מעשיהו. יותר לו לבקר זמן קצוב בבית הכנסת כדי להתפלל

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

24 שעות – זה הזמן שיבלה נשיא המדינה לשעבר ועבריין המין, משה קצב, מחוץ לכלא. הבוקר (שני) הוא יצא לחופשה לראשונה מאז נכלא בדצמבר 2011 בכלא מעשיהו. את מרבית השעות הוא יבלה בביתו שבקריית מלאכי, למעט יציאות קצובות לבית הכנסת שלו לצורך תפילות. טרם יפגוש את בני משפחתו, הוא יועבר תחילה לתחנת המשטרה בקריית מלאכי.

משה קצב יוצר מכלא מעשיהו, ספטמבר 2013. דרור עינב
קצב בצאתו מהכלא, הבוקר/דרור עינב

"אנחנו מאוד נרגשים מהביקור וננצל כל רגע", אמר הבוקר אחיו של קצב, ליאור, שהוסיף כי בני המשפחה מחכים לו בבית ושהנכדים משתוקקים לראותו. למרות ההרשעה, הוא לא חסך ביקורת ממערכת המשפט וטען כי לאחיו נעשה עוול גדול. "ככל שעובר הזמן אנחנו מודעים יותר לעיוות הדין. הרבה משפטנים שנחשפו לחומרים בחודשים האחרונים מודעים לכך", אמר בזמן שהמתין מחוץ לשערי הכלא. "הוא הורשע במעשים שלא היו ולא נבראו. אין לי ספק האמת תצא לאור בסיפור זה", אמר. לדבריו, "המילה אחרונה עדיין לא נאמרה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

המשפחה ממתינה בבית בקריית מלאכי

בתשובה לשאלה אם אחיו הביע חרטה על מעשיו אמר קצב כי הוא "לא יכול להתחרט על מעשים שלא עשה". "משה קצב משלם מחיר כבד על המאבק בחפות שלו. אני מזכיר לכם שהוא יכול היה לקחת הסדר טיעון, לשבת בבית עם הנכדים. הוא היה מוכן לשלם מחיר יקר מאוד למען החפות שלו". בינתיים, בנו של קצב, אריאל, ואשתו הגיעו עם שלושת ילדיהם לבית המשפחה בקריית מלאכי שם הם ממתינים לו. הם אף הביאו עמם תבנית מאפה ידיה של כלתו, עליה ברכה. בן נוסף ונכדיו של קצב הגיעו אף הם לבית, כשהם עם ציורים לסב.

לפני שנה וארבעה חודשים יצא קצב מהכלא, כדי להשתתף בחתונת בנו נועם. הוא שהה בחוץ שבע שעות, אולם לא הגיע לקריית מלאכי והיה במשך כל הזמן במתחם גן האירועים באזור בית עובד. מכאן, שהיום הוא יראה לראשונה לשעבר את ביתו ואת העיר בה התגורר עד מאסרו.

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו, ספטמבר 2013. דרור עינב
קצב פוגש את קרוביו באזור המשפחות, הבוקר מחוץ לכלא/דרור עינב

על פי הסיכום שלו עם שירות בתי הסוהר, קצב לא יעזוב את בית המשפחה, למעט כאמור כדי לצאת לתפילות. הוא יהיה מוקף בבני משפחה, אשר מצפים לביקור. ביום שלישי בבוקר, באותה השעה בה יצא בדיוק, ישוב קצב למעשיהו, בתום 24 שעות של חופש.

אין חשש למסוכנות

השבוע סיים קצב, שנידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע בשורה של עבירות מין, לרצות רבע מתקופת מאסרו. ככל אסיר, בתום תקופה זו זכאי הנשיא לשעבר להגיש בקשה לצאת לחופשה. בשב"ס בחנו קריטריונים שונים, במיוחד כאלה הנוגעים למסוכנות – והגיעו למסקנה כי קצב יוכל לצאת מהכלא. בשב"ס גם לקחו בחשבון כי קצב משתתף במסגרת טיפולית בבית הסוהר.

לאכזבתו של קצב, החופשה לא תתקיים באף אחד מחגי תשרי. זאת מאחר שחופשה ראשונה היא בת 24 שעות בדרך כלל, בניגוד לחופשות הבאות שנמשכות 48 שעות. אם היה קצב יוצא בראש השנה למשל, הוא היה נאלץ לשהות 96 שעות מחוץ לכלא. בגלל שאסירים אינם חוזרים לכלא בשעות הערב, על החופשה להתקיים ביום חול ולא בסוף שבוע או בחג.

(עדכון ראשון: 22:10)

לקריאה נוספת
דעה: חופשה שערורייתית של עבריין המין קצב
עו”ד ציון אמיר: ”זו הייתה שליחות לייצג את קצב”
א’ מפרשת קצב נחשפת: ”שלף מולי את איבר המין”

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully