וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו סוערת: אינדיאנית כרעה ללדת מחוץ למרפאה

אירמה לופז אורליו בת ה-28 רכנה על הדשא מחוץ למרכז הרפואי, בשעה שהצוות "נערך ללידה". תיעוד הלידה הצית מחדש את הוויכוח על היחס למיעוטים האתניים במדינה

טעות מקרית או גזענות נגד אינדיאנים? תמונה קשה לצפייה של אישה כורעת ללדת מחוץ למרכז רפואי עוררה בימים האחרונים זעם רב במקסיקו וטענות בגין אפליה נגד מיעוטים במדינה המרכז-אמריקנית. אירמה לופז אורליו, אם לשני ילדים בת 28, אולצה להמתין מחוץ למרכז הרפואי בעיירה סן פליפה חלאפה דה דיאז תוך שהיא כורעת ללדת, תוך שהצוות הרפואי מבקש ממנה להמתין בחוץ על מנת שיוכל להתכונן ללידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער העיתון "לה רסון דה-מקסיקו", ועליו תיעוד הלידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעבור כשעתיים, לקראת 8:00 בבוקר, כרעה אורליו על הדשא והחלה ללדת. הצרחות שליוו את הלידה גרמו לתושבים המתגוררים בסביבה לצאת מבתיהם כדי להבין את פשר הקולות. לפי העיתון "לאטין טיימס", אחד מהם, אלוי פצ'קו לופז, הוא שצילם את התמונה שבה נראית אורליו על הדשא, שניות ספורות אחרי שהוולד הגיח לאוויר העולם. לופז העלה את התמונה לדף הפייסבוק שלו, בצירוף הכיתוב: "אחרי שהמתינה ודרשה יחס במשך שעתיים, היא ילדה בחצר בית החולים תוך התעלמות מצד הצוות הרפואי בראשות ד"ר אדריאן רנה קרוז קברה".

העיתון "לה רסון דה-מקסיקו" החליט לפרסם את התמונה בעמוד השער שלו, שם עלתה התהייה מדוע נאלצה האישה לעבור את ההליך בכוחות עצמה וללא ליווי רפואי, כאשר רק לאחריו הוכנסה למרפאה.

רשויות הבריאות במקסיקו בודקות את המקרה מאז סוף השבוע שעבר. גורם במרכז הרפואי טען כי מחסום השפה הוא שהביא לתקרית – אורליו האינדיאנית אינה דוברת ספרדית, בדומה לאזרחים רבים המתגוררים באזורים מרוחקים ומשתייכים למיעוטים.

האחראי על תחום הבריאות במחוז אושקה, גרמן טנוריו, אישר כי צוות המרפאה אמר לאורליו ולבעלה להמתין מחוץ למרפאה בשעה שהתכונן ליילודה. לפי דיווח באתר "גלובל פוסט", טנוריו הסביר כי כאשר יצא הצוות הרפואי החוצה וחיפש אחר האישה, הוא התקשה לאתר אותה. "המרפאה הקטנה ואין בה חדר לידה", הוסיף טנוריו.

לקריאה נוספת:
מקסיקו: 97 הרוגים ועשרות נעדרים בשיטפונות ענק
סוכנות הביון NSA ריגלה אחרי נשיאי מקסיקו וברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully