וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יצאה מהחדר, הפעוט בלע סיגריות שהשאירה

קובי מנדל

7.10.2013 / 15:00

לדברי אם הפעוט בן השנה וחצי, היא השאירה חפיסת סיגריות על שולחן בביתה בצפון, ויצאה מן החדר לכמה דקות. לאחר שנבדק על ידי צוות ברמב"ם, שוחרר הפעוט לביתו. "מצבו טוב"

פעוט בן שנה וחצי מאזור הצפון פונה בסוף השבוע במצב קל למיון הילדים בבית החולים רמב"ם, לאחר שלעס ובלע סיגריות בביתו. עם הגעתו לבית החולים, בדק הצוות הרפואי את הפעוט, וזה הראה סימנים חיוביים. מחשש להשפעת הניקוטין על בריאותו, עקב הצוות אחר מצבו, תוך שהוא מקיים קשר עם המכון הארצי למידע על הרעלות, הממוקם בבית החולים. בתום הבדיקה שוחרר הפעוט לביתו כשמצבו טוב.

במהלך הבדיקה, סיפרה אמו לרופאים כי השאירה חפיסת סיגריות על שולחן נמוך, ויצאה מן החדר לכמה דקות. לדבריה, כשחזרה לחדר הבחינה בשני פילטרים זרוקים לצד חפיסת הסיגריות, ובבנה לועס את הסיגריות עצמן, לרבות הטבק שהן מכילות. לדברי פרופ' ידידיה בנטור, מהמכון הארצי למידע על הרעלות, אכילת טבק עלולה לגרום לבחילות והקאות, שינויים בלחץ הדם, דופק מהיר, שיתוק ואפילו מוות.

בתחילת השנה פונה ילד בן חמש לבית החולים רמב"ם לאחר שבלע בשוגג מטבע של עשר אגורות. לדבריו, הוא ניסה לערוך ניסוי מדעי שבמהלכו הכניס לפיו מטבע של עשר אגורות, ואז הצמיד ללחיו מגנט. מטרת הניסוי הייתה לבדוק האם הוא יוכל להזיז את המטבע שבפיו בעזרת המגנט, אולם במהלך הפעולה, למדען הצעיר אירעה "תאונת מעבדה" – והוא בלע את המטבע. למזלו, המטבע החליק בגרונו ונתקע בקיבתו, בלי שהדבר יהווה סכנה או יגרום לו לכאבים.

בעצת רופא המשפחה הוחלט להביא את הילד לבית החולים רמב"ם כדי להיפטר מהחפץ המתכתי. המטבע הוצא בטיפול שגרתי הנקרא גסטרוסקופיה, שנעשה באמצעות הכנסת סיב אופטי עם מצלמה זעירה דרך הלוע, הליך המאפשר את לאתר את המטבע ולשלוף אותו בקלות. כמה שעות לאחר מכן, שוחרר הילד לביתו, כשהוא חש בטוב.

לקריאה נוספת
ילד בן 5 ביצע "ניסוי מדעי" עם מטבע – ובלע אותו
הרופאים ברמב"ם הופתעו: מטבע נמצא בגרונה של בת 4
מנתחים הוציאו מבטנו של פעוט 60 כדורי מגנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully