וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 5 ביצע "ניסוי מדעי" עם מטבע – ובלע אותו

קובי מנדל

29.1.2013 / 18:12

המדען הצעיר מחיפה הכניס לפיו את המטבע והצמיד ללחיו מגנט – ולפתע הכריז: "הניסוי כשל". במשך שבועיים קיוו הוריו שהחפץ ייצא בדרך הטבע, אך זה נגמר בבית החולים. מצבו טוב

ילד בן חמש מחיפה ניסה לאחרונה לבצע "ניסוי מדעי" בביתו, אך במילותיו שלו – "הניסוי כשל". הילד הסקרן החליט להכניס לפיו מטבע של עשר אגורות, ואז הצמיד ללחיו מגנט. מטרת הניסוי הייתה לבדוק האם הוא יוכל להזיז את המטבע שבפיו בעזרת המגנט, אולם במהלך הפעולה, למדען הצעיר אירעה "תאונת מעבדה" – והוא בלע את המטבע. למזלו, המטבע החליק בגרונו ונתקע בקיבתו, מבלי שהדבר יהווה סכנה או יגרום לו לכאבים. מיד לאחר שבלע את המטבע ניגש הפעוט להוריו ובישר להם על התאונה.

צילום רנטגן של ילד  בן חמש מאזור הכרמל בחיפה שבלע מטבע, ינואר 2013. באדיבות המשפחה
המטבע כפי שנראה בצילום הרנטגן של הילד/באדיבות המשפחה

לאחר שהוריו הבינו את שהתרחש, מיהרו להגיע למרפאה באזור מגוריהם, אולם שם ייעצו להם להמתין עד שהמטבע ייצא מגופו של הילד בדרך טבעית. במשך שבועיים המתינו ההורים שהמטבע ייצא מגופו של בנם, כאשר הם עוקבים באמצעות סריקות אחר תנועתו בקיבתו. לבסוף, בעצת רופא המשפחה, אתמול (שני) הוחלט להביא את הילד לבית החולים רמב"ם כדי להיפטר מהחפץ המתכתי.

המטבע הוצא בטיפול שגרתי הנקרא גסטרוסקופיה, שנעשה באמצעות הכנסת סיב אופטי עם מצלמה זעירה דרך הלוע, פרוצדורה המאפשרת את איתור המטבע ושליפתו בקלות. כמה שעות לאחר מכן, שוחרר הילד לביתו, כשהוא חש בטוב.

לדברי ד"ר רון שאול, מנהל יחידת גסטרו ילדים ברמב"ם ומי שטיפל בילד, המזל שיחק לטובתו. "הסקרנות היא דבר טבעי כשמדובר בילדים, וניסויים מדעיים הם דבר נחמד, אבל רצוי שיבוצעו תחת השגחה של מבוגר", אמר שאול. "אנו רואים מקרים רבים של ילדים המגיעים לבית החולים לאחר שבלעו עצמים זרים, ולא תמיד זה מסתיים באופן כזה". צוותו של שאול אף הציב במחלקת מיון ילדים ארונית בה הוצגו חפצים שהוצאו מגופם של ילדים, למטרת חינוך והסברה להורים. לפני כמה חודשים נפרצה הארונית ונגנבו המטבעות שהונחו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully