וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים ברמב"ם הופתעו: מטבע נמצא בגרונה של בת 4

קובי מנדל

13.6.2012 / 13:37

הילדה סובלת ממום מולד המחלק את הוושט והגיעה לבית החולים עם קשיים בבליעה. במהלך הבדיקה הרופאים הופתעו למצוא בוושט את העצם הזר, שכנראה נשאר בגופה כמה שבועות

ילדה בת ארבע וחצי מאזור חיפה פונתה שלשום (שני) לבית החולים רמב"ם בשל קשיים בבליעה ושם התברר כי היא בלעה מטבע של 10 אגורות שנתקע בוושט שלה. הגילוי הפתיע לא רק את הרופאים, אלא גם את הורי הפעוטה, ולהערכת הצוות הרפואי, נראה שהמטבע נתקע בוושט של הילדה במשך כמה שבועות.

לדברי ד"ר רון שאול, מנהל יחידת גסטרו ילדים ברמב"ם, מדובר בילדה שנולדה עם "איטמות של הוושט" - מום מולד המחלק את הוושט לשני חלקים, עם פער ביניהם. מומים אלו מחוברים באמצעות ניתוח, אך אחת ההשלכות הידועות של הטיפול באה לידי ביטוי בהצרויות חוזרות. תופעה זו נפתרת באמצעות טיפול ומעקב קבוע בילדים אלו, אחת לכמה חודשים.

צילום רנטגן של ילדה בת 4 שבעלה עצם זר, יוני 2012. ספק 500
"מכיוון שאחת לכמה חודשים אנו מבצעים את הבדיקה הזו בחולים מסוג זה, ציפינו לראות היצרות ולשחרר אותה. לרגע לא ציפינו למצוא שם עצם זר, ובוודאי שלא מטבע"/ספק 500

"עקב המבנה המיוחד של הוושט, לעיתים ילדים אלו מגיעים לבית החולים עקב בעיה ספציפית, למשל קושי בבליעה, כפי שאירע במקרה הזה", מסביר ד"ר שאול. עם הגעת הילדה לרמב"ם בוצעה בה בדיקת גסטרוסקופיה שגרתית (הכנסת אנדוסקופ עם מצלמה זעירה דרך הלוע, ק.מ.) בכדי לראות מה הסיבה לחסימה וממה נובע הקושי בבליעה. כאשר צפו הרופאים בתמונות המשודרות אל המסך, הם הופתעו לגלות את המטבע שנתקע במקום שבו הייתה היצרות בעבר. "מכיוון שאחת לכמה חודשים אנו מבצעים את הבדיקה הזו בחולים מסוג זה, ציפינו לראות היצרות ולשחרר אותה", אומר ד"ר שאול שטיפל בילדה, "לרגע לא ציפינו למצוא שם עצם זר, ובוודאי שלא מטבע".

במסגרת הבדיקה, שלפו הרופאים את המטבע שעל פי ההערכות נתקע בוושט הפעוטה זמן מה: "ההורים שחזרו תלונות על קושי בבליעה לפני כמה שבועות", אומר ד"ר שאול, "כנראה שבמשך כל הזמן הזה המטבע היה שם. זה מאוד חשוב לשים לב ולעקוב אחר ילדים והדברים שהם מכניסים לפה. מדובר בסכנה גדולה. במקרה הזה הסיפור נגמר טוב, אך המצבים הללו יכולים להסתיים ברע". לאחר שליפת המטבע, שוחררה הפעוטה לביתה, כשהיא חשה בטוב.

בשבוע שעבר הגיעו לרמב"ם תינוק בן חמישה חודשים שבלע גרעין ותינוק בן שמונה חודשים שבלע אגוז. השניים טופלו בהצלחה על ידי ד"ר אריה גורדין, מנהל שירות אא"ג (אף- אוזן- גרון) ילדים ברמב"ם, ושוחררו לביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully