וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק מסוכן: תינוק בלע סיכת ביטחון פתוחה

אריאל נוי

7.8.2011 / 16:19

התינוק הובהל לבית החולים לאחר שחום גופו עלה. בבדיקה הופתעו הרופאים לגלות כי סיכת ביטחון פתוחה נעוצה לו בוושט. התינוק הורדם והסיכה הוצאה. "על ההורים להקפיד על השגחה צמודה"

רופאים ממרכז שניידר לרפואת ילדים הוציאו השבוע סיכת ביטחון פתוחה שהייתה נעוצה בדופן הוושט של תינוק בן 11 חודשים. הרופאים נדהמו לגלות את סיכת הביטחון הפתוחה במהלך בירור מחלת חום ממושכת בה לקה הפעוט. להפתעתם, בצילום החזה נמצא כי סיכת ביטחון פתוחה ממוקמת בשליש העליון של וושט התינוק. על פי רופאיו, הסיכה עלולה הייתה לגרום לדימום קשה ולסיבוכים נוספים והיוותה סכנה ממשית לבריאותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסיכה עלולה הייתה לגרום לדימום קשה ולסיבוכים נוספים והיוותה סכנה ממשית לבריאותו. צילום הרנטגן בו נראית הסיכה נעוצה בוושט של התינוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

התינוק הועבר בדחיפות למכון למחלקת גסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד בשניידר, ובבדיקה אנדוסקופית שבוצעה על ידי ממלא מקום מנהל המכון, ד"ר יורם רוזנבך, נמצאה הסיכה נעוצה בדופן הוושט כשהיא פתוחה, דבר אשר הצריך את שליפתה בפעולה עדינה במיוחד. לאחר שהתינוק הורדם, החדיר ד"ר רוזנבך צבת זעירה דרך מכשיר אופטי (גסטרוסקופ) שהוחדר לוושט של התינוק בכדי ללכוד את סיכת הביטחון ולשלוף אותה.

לאחר הוצאת הסיכה, הושאר התינוק להשגחה והמשך טיפול במחלקת הילדים בבית החולים. לדברי ד"ר רוזנבך: "לצערנו אנו נתקלים לעתים קרובות במקרים של תינוקות ופעוטות שבולעים גופים זרים כגון מטבעות, סוללות, כפתורים וחפצים חדים שעלולים לגרום לנזקים במערכת העיכול ולעתים אף להיות קטלניים. על ההורים להקפיד על השגחה צמודה והרחקת חפצים קטנים מילדים עד גיל חמש בכלל ומתינוקות בפרט".

עוד באותו נושא:
תינוק בלע כפית: "היה לו מזל גדול"
ברל'ה ברל'ה צא החוצה: חילזון נכנס לאפו של ילד

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully