וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברל'ה ברל'ה צא החוצה: חילזון נכנס לאפו של ילד

אריאל נוי

4.7.2011 / 21:14

במהלך משחק בגן, הכניס רותם ליבנה בן ה-3 חילזון לאפו. הגננת הבהילה אותו לביה"ח, שם הצליח הרופא להוציא את הפולש הלא רצוי לפני שנגרם נזק של ממש. "הוא אוהב חלזונות", אמרה אמו

רותם ליבנה, פעוט בן שלוש מבנימינה, חווה היום (שני) מפגש לא נעים במיוחד עם חילזון: היצור החלקלק הצליח להיכנס לאפו של רותם הקטן, וגרם לבהלה בקרב סובביו. למרבה המזל, בבית החולים הצליחו לשלוף את הפולש הלא רצוי בטרם גרם לנזק.

רותם הפעוט שיחק בגן הילדים ומצא את החילזון באחת מפינות הגן. בשלב מסוים, ניגש רותם לגננת והודיע לה כי הכניס את החילזון לאחד מנחיריו. הגננת הזעיקה מיד את אמו וזו לקחה אותו, בהנחיית האחות במרפאה המקומית, להוצאת החילזון בבית החולים "הלל יפה" בחדרה. "הוא מאוד אוהב חלזונות", סיפרה אמו, "הוא אוסף אותם ומשחק איתם, ועד כה לא ראינו בעניין משהו שיכול להוות סיכון".

"החילזון יכול היה לגרום לדימום ולזיהום"

במרכז הרפואי שלף ד"ר שמעון שרייבר, רופא בכיר ביחידת אף אוזן גרון, את החילזון בעזרת מכשור עדין מתוך חלל האף, רגע לפני שנשאף לריאות ועלול היה לגרום לנזק ממשי. ד"ר יצחק ברוורמן, מנהל היחידה, שהגיע אף הוא לבדוק את הפעוט, ציין כי "אם החילזון היה נתקע עמוק יותר, הוא היה עלול לגרום לדימום, לכאב ולזיהום".

הוא הסביר, כי "התופעה של שאיפת גופים זרים זעירים בקרב ילדים עלולה להיות מסוכנת מכיוון שקיימת האפשרות לחסימה של דרכי הנשימה וחנק. בהקשר זה, חשוב לשים לב האם הילד מדמם מהאף, יש לו נזלת בעלת ריח לא נעים מנחיר אחד או האם הוא מתלונן על כאב - סימנים שעשויים להעיד על נוכחות של גוף זר בחלל האף".

ומה עלה בגורל החילזון? רותם החליט שלא לקחת את החילזון למשמרת, ויחד עם אמו השאיר אותו בידי הצוות הרפואי וחזר לביתו.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully