וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההשבתה: אדם אחד מופקד על הגבול הארוך בעולם

פתרון למשבר התקציב בארצות הברית עוד אין, והשבתת הממשל גוררת השלכות שונות ומשונות. רק אדם אחד נותר לאבטח את הגבול בין קנדה וארה"ב, ואכיפת הסנקציות על איראן בקריסה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: ותיקי מלחמת העולם השנייה "מסתערים" על אנדרטה סגורה)

שלט סגור בכניסה לפארק לאומי ולמוזיאונים זה באמת מבאס, אבל ככל שההשבתה של שירותי הממשל האמריקני בשל משבר התקציב נמשך, היא הולכת ומרחיבה, וכן עשויה לכלול כמה מהלכים מפתיעים. בין היתר, מתברר, גבול הענק בין קנדה לארצות הברית, הנחשב לארוך ביותר בעולם בין שתי מדינות, יאויש, לא תאמינו – על ידי אדם אחד בלבד. קייל היפסלי, הממונה על הגבול, ימשיך בתפקידו גם אם השביתה תימשך – אבל הוא צפוי להישאר שם לבד.

גבול ארצות הברית קנדה. AP
הגבול בין ארצות הברית וקנדה. אדם אחד מופקד עליו כרגע/AP

אלא שמסתבר שלהשבתה האמריקנית השלכות לא רק על הנעשה בתוך (או ממש על) גבולות ארצות הברית. כ-125 אלף חיילים אמריקאים, בעיקר כאלה שנהרגו בקרבות שתי מלחמות העולם, קבורים ב-24 בתי עלמין ברחבי העולם, 20 מהם באירופה. אלה כבר סגורים, מאז תחילת ההשבתה. "זו בושה גדולה", אומר פרי ג'פריס, פעיל למען ותיקי צבא ארה"ב. "אלו הם מקומות של כבוד, ועבור רבים שנוסעים לשם יש הזדמנות של פעם בחיים לחלוק כבוד לבן משפחה, חבר או אח לנשק, והיא תתפספס".

מי יאכוף את הסנקציות על איראן?

תתפלאו, לא רק על אירופה – גם על ישראל השבתה הזו תמהר להשפיע. תת-שר החוץ לעניינים פוליטיים, וונדי שרמן, הבהירה כי היכולת לאכוף את הסנקציות על איראן ותכניתה הגרעינית נפגעת משמעותית מההשבתה. "היכולת שלנו לאכוף את הסנקציות נפגעת באופן חמור", אמרה שרמן.

גם חובבי הספורט נפגעים ממהשבתה. מרוץ גריינדסטון 100, במסגרתו צפויים 200 רצי עילית להשתתף במירוץ לאורך 100 מייל ברחבי וירג'יניה המערבית, בוטל בשל העובדה שהוא צפוי לעבור דרך פארק לאומי. "מדובר באימון של שנה – לשווא", אמר מנהל המירוץ, קלארק זילנד. גם אם המירוץ ייקבע מחדש במועד אחר, רבים מהמיועדים להשתתף בו לא יגיעו אליו. "לא מדובר בעוד מירוץ", הוסיף זילנד, שהסביר כי בשל הקושי במתווה ובאורך המירוץ, אף אחד לא סיים אותו עדיין בפחות מ-17 שעות, וקשה להתכונן אליו פעמיים. "אתה צריך לאמן את הגוף שלך לעכל אוכל בצורה מסוימת, וכמובן להתכונן לאתגר המנטלי.

בינתיים, פיתרון לא נראה באופק, וההשבתה נכנסת לשבועה השני, בעוד הצדדים, הדמוקרטים והרפובליקניים, מתבצרים בעמדותיהם. יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקני ג'ון ביינר, חזר אמש על הסיסמא של חברי מפלגתו: לדבריו, הם לא יתמכו בהצעת חוק תקציב שתעלה את תקרת החוב, אם הדמוקרטים לא יסכימו לקצץ בכמה מסעיפי התקציב.

הרפובליקנים מתעקשים: קיצוץ בביטוח הבריאות

המחלוקת מתמקדת עדיין בדרישה הרפובליקנית להסיר חלקים מחוק ביטוח הבריאות מ-2010, הנחשב לספינת הדגל של מדיניות אובמה. שני הדמוקרטים הבכירים בוושינגטון – מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, וכמובן הנשיא אובמה – מסרבים בכל תוקף לדון בקיצוצים בסעיפי חוק הבריאות. הרפובליקנים, מצדם, מסרבים להעביר כל תקציב שלא יכלול קיצוצים בחוק שמרחיב את ביטוח הבריאות ממנו נהנה כל אזרח אמריקאי, והובילו להשבתה של כלל הפעילות הממשלתית.

לקריאה נוספת
המחיר הנלווה של השבתת הממשל בארצות הברית
שיתוק הממשל מכריח את התיירים ”לשנות טקטיקה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully